Başlık için İşletme Bölümü Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 111, listelenen: 43-62
-
Hotel employees' beliefs on unethical behavior
(Emerald, 2010)Purpose – The purpose of this study is to explore the beliefs of employees who work in different positions in the hotels in Edirne, Turkey regarding unethical applications. Design/methodology/approach – The survey method ... -
How employees' perceptions of competency models affect job satisfaction? Mediating effect of social exchange
(Allied Academies, 2016)With growing emphasis being placed on human resource competencies as a means to be the indicator of employee potential to produce performance outcomes i.e. employee creativity and in turn organizational innovation, this ... -
THE IMPACT OF PERCEIVED ORGANIZATIONAL SUPPORT ON ORGANIZATIONAL DEPRESSION AND ORGANIZATIONAL DEDICATION
(Marmara Üniversitesi, 2020)Psychological status of employees and feelings of belonging to the organization have gained considerable momentum within organizations. In this study the impact of perceived organizational support on organizational ... -
Investigating level of mathematics knowledge for students attending vocational schools in Turkey
(David Publishing, 2013)Students attend mathematics courses in Turkey for totally 11 years, throughout education life ranging from primary school to university, including eight years in primary education and three years in secondary education ... -
IS BUSYNESS A NEW TREND AMONG WHITE COLLARS?
(ACC Publishing, 2019)When asked how their lives are, the most popular answer that people give is that they are busy all the time. Being busy indicates working long hours and lacking leisure time. While research on social status has primarily ... -
İKY Uygulamalarında Dönüşüm ve Dijitalleşme Ölçeğinin Geliştirilmesi
(Melih Topaloğlu, 2023)Amaç- Bu çalışmanın amacı İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY) uygulamalarında dönüşüm ve dijitalleşme ölçeğinin geliştirilmesidir. İşletmelerde insan kaynakları yönetimi işlevlerinin dijitalleşme ve dönüşümünü konu alan bir ... -
İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARINDAN DUYULAN MEMNUNİYETİN İŞE YABANCILAŞMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE YÖNETİCİYE GÜVENİN ARACI ROLÜ
(Mehmet Dursun Erdem, 2019)Bu çalışmanın amacı insan kaynakları uygulamalarındanduyulan memnuniyetin işe yabancılaşma üzerindeki etkisini ve buetkide yöneticiye güvenin aracılık rolünü incelemektir. Araştırmamızda,olasılığa dayalı olmayan ve herkesi ... -
İş güvencesi (İşe Başlatmama) tazminatından gelir vergisi kesintisi yapılması durumunda işverenin düzeltme talep etme hakkı
(2011)Geçerli bir sebep olmadan işçinin sözleşmesine son verilememesine “iş güvencesi” denilmektedir. 03/07/2009 tarihinden itibaren işe başlatmama (iş güvencesi) tazminatları gelir vergisinden istisna edilmiştir. Bu makalenin ... -
Job satisfaction of the academic staff of the vocational schools of the foundation and public universities
(Emerald, 2014)Purpose – This study aims to highlight the differences between the public and foundation universities determining the level of job satisfaction of academic personnel working at vocational schools within the body of public ... -
Kontrol odağı ve örgütsel muhalefet arasındaki ilişki üzerine bir araştırma
(2016)Bu çalışmada çalışanların iş çevrelerindeki kontrol algılarının (kontrol odağının), örgütle ilgili anlaşmazlıklarını ve karşıt fikirlerini sözlü olarak ifade etme stratejileri (örgütsel muhalefet) ile ilişkisinin incelenmesi ... -
Kurumsal İtibar ile Marka Değeri İlişkisinde Reklamın Aracılık Rolü
(Melih Topaloğlu, 2019)Amaç – Bu çalışmanın temel amacı, kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki ilişkide reklam değişkeninin aracı rolünü oynayıp oynamadığı incelemektir. Rekabet koşullarında kurumların sadece ürünleri (mal veya hizmet) ... -
Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)Amaç – Benzer mal ve hizmet sunulan bir ortamda sürdürülebilir büyüme ve başarı elde etmek, ancak müşterinin nezdinde rakiplerden farklı algılanma ile mümkündür. Bir kurumun tasarımı, imajı ve itibarı bu farklılaşmayı ...