Türk Silahlı Kuvvetlerinin Uygulamaları Bağlamında Anadili Türkçe Olmayanlara Türkçe Öğretimi
Citation
Taştekin, A. (2016). Türk Silahlı Kuvvetlerinin Uygulamaları Bağlamında Ana Dili Türkçe Olmayanlara Türkçe Öğretimi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 171-183.Abstract
Türk Silahlı Kuvvetlerinin yabancılara Türkçe öğretme faaliyetinin tarihi süreci henüz tam olarak tespit edilme miştir. Ancak Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundan sonra bilinen ilk Misafir Askerî Personel (MAP)’e Türkçe 
eğitimi, “24 Nisan 1933 tarih ve 14234 sayılı, Gazi Mustafa Kemal imzalı kararnamede, Suudi Arabistan Hükü meti’nin “Türkiye Harp ve Tayyare Mektepleri”ne öğrenci göndermek istemesi üzerine alınan kabul kararı” ile 
başladığı kabul edilmektedir. TSK’deki ATOTÖ etkinliğinde, “Seçmeci (Eklektik) Yöntem”in uygulandığı, Türkçe nin öğretiminde, dört dil becerisine (okuma, yazma, anlama, konuşma) imkânlar ölçüsünde yeterli zaman ayrıldığı 
ve dört temel beceriye de aynı derecede önem verildiği gözlenmiştir. TSK’nin örnek uygulamalarından bilim dün yasının haberdar olmasını sağlamak maksadıyla, ulusal ve uluslararası çalıştaylara “Türkçenin mesleğe yönelik 
öğretimi”, “Ana dili Türkçe olmayan yetişkinlere belirli bir amaca yönelik Türkçe öğretimi” vb. konuların da dahil 
edilmesinin yararlı olacağı değerlendirilmektedir. MAP’a Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesinde göreceli 
olarak kimi sorunlar mevcuttur. Bu sorunların alınan ilave tedbirlerle çözülmeye çalışıldığı, ilk defa 2005 yılında 
uygulanan TAS sınavlarına göre yurt dışından kursiyer seçiminin, Türkçe Tekâmül Kursunun kalitesine olumlu 
katkı sağladığı tespit edilmiştir. Yabancılara Türkçe öğretimi konusunda yaşanan sıkıntıların tespiti için deneysel 
araştırmaların sayısının artırılmasına yönelik önlemler alınmalıdır. Öğretim programları uzman kişilerce hazır lanmalı ve güncellenecek program için kurulacak çalışma gruplarına TSK’den de personel dâhil edilmelidir


















