Retorik Söylemin İçerik Kalitesi ve Etkileme Amacına Yönelik Algının Akademisyenler Düzeyinde Araştırılması
Abstract
Güzel söz söyleme sanatı olarak tanımlanan retorik, kimilerine göre iyi bir söylem tarzı değildir; çünkü retorik söylemde ikna etme, manipüle etme ve aldatma vardır. Kimilerine göre de yazının ve konuşmanın akıcılığı, motivasyonu ve yaratıcılığı geliştirir. Bu çalışmada, konuya bu açıdan yaklaşılmış ve akademisyenlerin retorik söylem algısı tarafımızdan geliştirilen ''Retorik Söylem Algısı Ölçeği'' ile ölçülmüştür. Demografik verilere göre verilen yanıtlar karşılaştırılmış ve akademisyenlerin faktör bazında verdikleri yanıtların demografik özelliklerine göre değişim gösterdiği tespit edilmiştir Rheotoric, defined as eloquence, is not a decent discourse style according to some people; because in rhetoric discourse there is persuasion, manipulation and deception. On the other hand, some others think that rhetoric discourse assures fluency in both orthography and speech, which leads to an improvment in motivation and creativity. In this study, it is aimed to approach to the subject in that context and the perception of academicians’ on rhetoric discourse is measured by ‘’Rhetoric Discourse Perception Scale’’ which is developed by ourselves
Source
İşletme Araştırmaları DergisiVolume
9Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVNE1EQXlNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12294/2313
http://dx.doi.org/10.20491/isarder.2017.271