Konu "İşletme" için listeleme
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-17
-
Algılanan Kurumsal İtibar ve İşe Bağlılığın Duygusal Emek Davranışı Üzerine Etkisi: Sağlık Çalışanları Örneği
(2018)Araştırmada, Eskişehir ilinde faaliyet gösteren yerel özel hastane ve tıp merkezleri evreninde çalışan sağlık profesyonellerinin kurumsal itibar algıları ve işe bağlılıklarının, duygusal emek davranışı üzerindeki ... -
Barter'ın Türk Finans Sektöründe Yeri Ve Uygulanabilirliği
(2014)Bu makale ile amaçlanan "Barter" olarak adlandırılan işlemin tanımı, tarihsel gelişimini açıklamak ve nitelik olarak bir" finansal işlem" mi yoksa bir" ticari işlem" mi sorusuna cevap bulmaktır. Bu maksatla bugün ülkemizde ... -
BİST100 endeksi fiyat ve işlem hacminin fraktallık analizi
(2015)Bu çalışmada 04.01.2000-19.03.2014 dönemi için BIST100 Endeksi'nin getirileri ve işlem hacminin fraktal yapısı incelenmiştir. Fraktallık testlerinde uzun dönemli bellek analizleri ve fraktal boyut hesaplama yöntemleri ... -
Consumer Behavior In The Process Of Purchasing Tourism Product In Social Media
(2017)Today, with the development of communication technologies, the rate of use of the internet and web tools has also increased. The most preferred of this web-based tools has been social media. Because of using a lot, social ... -
Duygusal Marka Deneyimi, Marka Ayırt Ediciliği, Marka Çekiciliği ve Marka Savunuculuğu Arasındaki İlişkiler
(2017)21. yy'da popüleritesi son derece yüksek olan ve adeta yeni kategoriler oluşturani-pod, i-phone, i-pad, Nintendo Wii ya da Pokemon Go gibi birçok marka yalnızca ürünkategorisindeki fonksiyonel fayda ile satın alma karar ... -
Empirical Analysis of Crisis Management Practices in Tourism Enterprises in Terms of Organizational Learning
(2017)Bu çalışmada, işletmelerde kriz yönetimi uygulamalarının örgütsel öğrenme üzerindeki etkileri açısından ampirik olarak analizinin yapılması amaçlanmıştır. Türkiye'deki otel işletmelerinin, yaşadıkları krizlere nasıl tepki ... -
Entelektüel sermayenin işletme bazında ölçülmesinde kullanılan yöntemler ve sigorta sektöründe bir araştırma
(2014)Entelektüel sermaye, tüm işletmelerde varolan ve ölçebildikleri takdirde başarıya ulaşabilecekleri soyut olan varlıkları ifade etmektedir. Bu varlıkları temelde;insan sermayesi, yapısal sermaye ve müşteri sermayesi şeklinde ... -
Hava Limanı Restoranlarında Hizmet Kalitesinin Önem Performans Analiziyle Değerlendirilmesi
(2014)Günümüzde gelirlerdeki artış, kentleşme, çalışma ve eğitim sebebiyle azalan zaman gibi sebeplerden dolayı restoranlarda yemek yiyenlerin ve buna bağlı olarak da restoranların sayısı da her geçen gün artmıştır. Dolayısıyla ... -
Katılım Bankacılığının Gelişiminde Nakit Yönetimi Hizmetlerinin Etkileri ve Anket Çalışması ile Banka Çalışan Algısının Analizi
(2016)Katılım Bankacılığı, Türkiye’de finansal hizmetler sektöründe payını arttırarak önemli bir boşluğu doldurmaktadır. Nakit Yönetimi, şirketlerin bilançosundaki ticari alacak yönetimi ve kısa vadeli borçlar kalemleri üzerinden, ... -
Konaklama İşletmelerinde Teknoloji Kullanımının Müşteri Tatmini Üzerine Etkileri
(2015)Son 50 yıllık süreçte teknolojik gelişmelerin artması ve hayatı kolaylaştıran teknolojilerin yaşamın içine daha fazla nüfuz etmesi konaklama işletmelerinin de bu teknolojileri hizmetlerine eklemesi ve müşteri memnuniyetini ... -
Mevduat Bankalarının Karlılığının Yapay Sinir Ağları ile Tahmini: Bir Yazılım Modeli Tasarımı
(2015)Son yıllarda karlılık analizlerinde; esnek hesaplama (EH) teknikleri, doğrusal olmayan çok değişkenli veri yapısında başarılı uygulamalarından dolayı tercih edilmektedir. Ancak, EH kullanımında karşılaşılan birtakım ... -
Mühendislerin Sosyal Medya ve İnternet Gazeteciliği Kullanım Alışkanlıkları
(2016)Bu çalışmada, teknolojinin gelişmesinde önemli bir rol oynayan mühendislerin sosyal medya ve internet gazeteciliğine yönelik tutumlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla, Türkiye'deki üniversitelerden mezun olmuş ... -
Retorik Söylemin İçerik Kalitesi ve Etkileme Amacına Yönelik Algının Akademisyenler Düzeyinde Araştırılması
(2017)Güzel söz söyleme sanatı olarak tanımlanan retorik, kimilerine göre iyi bir söylem tarzı değildir; çünkü retorik söylemde ikna etme, manipüle etme ve aldatma vardır. Kimilerine göre de yazının ve konuşmanın akıcılığı, ... -
Sağlık hizmetleri kuruluşunda sosyal medya kullanımı ve algılama hizmet kalite ilişkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2017)Çağımızın en önemli gelişmesi olarak bilinen bilgi teknolojileri ve özellikle internet kullanımı her alanda olumlu etkisini göstermiştir. Küresel işletmeler bilgi teknolojilerinin önemini kavramış ve bu alanda yatırımlarını ... -
Türk Tahvillerinin CDS Primlerini Etkileyen İçsel Faktörlerin Analizi
(2017)Kredi Temerrüt Swapları (CDS) finansal piyasalarda en yaygın kullanılan kredi türevlerinden bir tanesidir. Türk tahvillerinin CDS primleri ve primleri etkileyen faktörler üzerine sayılı çalışma bulunmaktadır. Çalışmanın ... -
Vakıf Üniversitelerinin Akademik Kriterler Açısından Kümeleme Analizi İle İncelenmesi
(2015)Üniversiteler nitelikli işgücü yetiştiren, bilimsel araştırmalar yürüten ve toplum hizmeti sunan kurumlar olarak bir ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasında rol oynayan önemli unsurlardır. Üniversiteler toplumların ... -
Yapısal kırılmalar dahilinde BİST-100 endeksi volatilitesinin uzun dönemli bellek analizi
(2014)Bu çalışmada BİST-100 Endeksi'nin volatilitesindeki uzun dönemli bellek yapısı incelenmiştir. Uzun dönemli bellek analizi fraktallığın göstergelerinden birisi olup, aynı zamanda Etkin Piyasa Hipotezi'nin zayıf formunun ...