Başlık için listeleme
Toplam kayıt 2966, listelenen: 2730-2749
-
Türkiye'de dijital pazarlamada marka ve tüketici ilişkisinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemleri (televizyon, radyo, gazete, dergi) değil, internetin herhangi bir aracı kullanılarak gerçekleştirilen pazarlama şeklidir. E-pazarlama ya da çevrimiçi pazarlama gibi isimlerle ... -
Türkiye'de gazete sayfa tasarımının 80'li yıllardaki teknolojik dönüşümü ve Cafer Yarkent'in bu süreçteki rolü
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, `basılı gazetelerin? 1980-2000 yılları arasında yaşadığı `Bilgisayarlı Tasarıma? geçiş sürecini ve bu sürecin `Gazete Tasarımı?nı nasıl etkilediğini araştırıyor. Gazetelerin `Bilgisayarlı Tasarıma Geçişleri? ... -
Türkiye'de heteropatriarkal sistem baskısı altında LGBTİ'lerin sosyal hizmet ihtiyaçları
(2016)Bu çalışma, Türkiye'de LGBTİ'lere (lezbiyen, gey, biseksüel, trans, interseks) yönelik etkili sosyal hizmet uygulamasının gerekliliklerini saptamak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Tıpkı diğer kırılgan gruplar/azınlıklar ... -
Türkiye'de ilaç sanayindeki grafik tasarımların incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2017)... -
Türkiye'de kamuoyu araştırmaları yapan şirketlerin anket tasarımında yaptıkları hatalar
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Türkiye'de 1960'lı yılların ortalarından itibaren ortaya çıkmaya başlayan ankete dayalı araştırmalar yapan kamuoyu araştırma şirketleri günümüze kadar çalışmalarına devam ederek Türkiye kamuoyunun önemli unsurlarını haline ... -
Türkiye'de kayıt dışı ekonominin önlenmesinde vergi denetiminin rolü
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2017)... -
Türkiye'de KOBİ'lerin gelişimi ve yeri, KOBİ'lere sağlanan teşvik ve desteklerin ürün kalitesi, ürün yeniliği ve karlılık üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Afyonkarahisar küçük sanayi sitesi örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ülkemizde de, KOBİ'lerin ekonomi, istihdam ve istikrardaki büyük etkisi görülmüş, bu konuda bazı yasal ve kurumsal düzenlemelere gidilmiştir. Sosyo-ekonomik açıdan bu denli ekonomik birimler oluşunun fark edilişi, gelişmiş ... -
Türkiye'de markalaşmış ürünlerin ambalaj ve tasarımlarının incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ambalaj ve ambalaj sektörünün günlük yaşamımızdaki yeri çok önemlidir. Ticari yönden ele aldığımızda piyasadaki pazar payı da çok büyüktür. Ambalaj günlük yaşamın neredeyse her alanında ... -
Türkiye'de Medya ve Avrupalılaşma Süreci: Türkiye Medyası, Avrupalılaşan Bir Kamusal Alan Deneyimi İçin Katkı Sunabilir Mi?
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)Türkiye'ye, Avrupa Birliği aday ülke statüsünün tanındığı 1999 yılındaki Helsinki Zirvesi'nin ardından Türkiye ve Avrupa Birliği ilişkileri, Türkiye'nin toplumsal oluşumunu ve modernleşme sürecini önemli ölçüde etkileyen ... -
Türkiye'de okutulan görsel sanatlar ders kazanımlarının zihin engelli öğrencilere uygunluğuna yönelik öğretmen görüşleri
(2015)Araştırmada, Türkiye'de okutulan görsel sanatlar dersinin ders kazanımlarının görsel sanatlar ve özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerine göre zihin engelli öğrencilere uygun olup olmadığı değerlendirilmiştir. Araştırmanın ... -
Türkiye'de sosyal hizmetlerin dönüşümü
(2011)Kapitalizm, dönemsel krizlerinden birini daha yaşıyor ve bu kriz, sosyal politikayı dönüştürüyor. Bu süreçte, sosyal politikanın en önemli alanlardan biri olan sosyal hizmetler de dönüşüyor/dönüştürülüyor. Bu dönüşümde, ... -
Türkiye'de uydudan internete doğru gelişen televizyon yayıncılık iletişim teknolojisinde 5G kullanımı
(İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)5G’nin yaygın olarak kullanılmasıyla birlikte sadece endüstride ve üretim-tüketim biçimlerinde değil, teknolojinin kullanıldığı her alanda değişikliklerin olması öngörülmektedir. Bunların başında ise televizyon yayıncılığı ... -
Türkiye'de yazılım sektörünün gelişimini etkileyen faktörler
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2018)Yazılım sektörünün Bilgi ve İletişim Teknolojileri içerisindeki önemi her geçen gün artmaktadır. Gerek devletler ulusal güvenliklerini sağlamak için, gerekse de şirketler rekabet avantajı yaratmak için yazılım projelerine ... -
Türkiye'nin Mevcut Uluslararası Sorunları Karşısında Uyguladığı "Kamu Diplomasi"si Faaliyetleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Günümüzde propaganda faaliyetleri kamu diplomasisinin bir parçası haline gelmiş ve dönüştürülmüştür. Artık dünyada pragmatik politikalar hâkim olduğundan kamu diplomasisin biçim ve yöntemleri değişmiştir. Bu makalede 2020 ... -
Türkiye, ABD, İsrail ilişkileri çerçevesinde barış kartalı projesi ve bölgesel güvenlik sorunları
(Kocaeli Üniversitesi, 2013)Türkiye’nin ABD’nin Boeing firması ile 2003 yılında imzaladığı bir buçuk milyar dolarlık dört adet Awacs (Airborne Warning and Control System – Havadan Erken İhbar ve Kontrol Sistemi) uçağı 2007 yılında teslim edilmesi ... -
Türkiye’ de tartışma programı dekorlarında grafik öğelerin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Televizyon, son yüzyıla damgasını vurmuş olmakla beraber, izleyiciye kurgulanmış bir çok farklı dünya sunar. Stüdyolarda oluşturulan dekorlarda bir çok türde program, bu hayal pazarlama işinde kullanılır. Televizyon ... -
Türkiye’de ambalaj tasarımında baskı teknikleri ve yeni oluşumlar
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tarihsel gelişim süreci içerisinde baskı teknikleri ve ambalaj olgusu geçmişten günümüze genel bakış açısıyla sektörün oluşum süreçleri, teknik gelişmeler ve ambalajdaki tasarım kavramları incelenmiştir. Bu gelişimin ... -
Türkiye’de anakent yönetimi : Büyük Şehir Belediyeleri itibarıyla son durum
(2014)Endüstri Devrimi ile birlikte dünyada kentleşme başlamış, kentlerin sayısı artmış ve kentler hacim olarak sürekli büyümüştür. Tüm bunlar kentleşme ve kent politikalarını önemli hale getirmiştir. Anakent, büyük bir kent ve ... -
Türkiye’de e-devlet uygulamalarının vergi hukuku alanına yansımaları: e- haciz uygulaması ve karşılaşılan sorunlar
(İSMMMO, 2011)Türk Gelir İdaresi Başkanlığı e- devlet uygulamaları kapsamında 1998 yılında Vergi Dairesi Tam Otomasyon Projesi’ni (VEDOP) başlatmıştır. Bu proje, VEDOP1, VEDOP2, VEDOP 3 aşamalarından oluşmaktadır. VEDOP–3 doğrultusunda ...