Başlık için İletişim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 124, listelenen: 88-107
-
Sinema dili filim retoriği ve imgelenen anlama ulaşma
(2010)İçinde bulunduğumuz yüzyılın tam anlamıyla sinematik bir yüzyıl olduğu öne sürülmektedir. Bugün kuş uçmaz kervan geçmez diye nitelenen uzak yerleşim birimlerine kadar henüz sinema salonları yaygınlaşmış olmasa da, internet, ... -
Siyasal İletişimde Sosyal Medyanın Yeri: 2014 Türkiye Cumhurbaşkanlığı Seçimi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Siyasal iletişim, siyasal kurumların sadece seçim dönemi ihtiyaç duydukları iletişim etkinliklerinden değildir, süreklilik isteyen bir olgudur. Nasıl ki pazarda yer alan işletmelerin ürünlerini satmak için rakiplerinden ... -
SİNEMATOGRAFİK ÇERÇEVELEMEDE SİMETRİ VE PERSPEKTİF: WES ANDERSON FİLMLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI
(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Sinematografi, film yapım sürecindeki tasarımın bütününü tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Görüntüleme, kurgu, ışıklandırma, dekor, mekȃn, makyaj, kostüm, ses, özel efekt gibi birçok unsurun belirli bir bakış ve ... -
Sokak ile sibermekan arasında direniş ağlarını örmek: Gezi Parkı eylemleri
(Ayrıntı Yayınları, 2015)Dijital aktivizm, internet ortamında, toplumsal ya da politik konularda, karşıt ya da taraf olmanın yanı sıra, herhangi bir konuda kişilerin fikirlerini değiştirmeye yönelik etkileme çabasıdır. Dijital aktivistler, ifade ... -
Soma Maden Kazasının İnternet Gazetelerinde Aktarılmasının Haberde İdeoloji Bağlamında Değerlendirilmesi
(2014)Soma maden kazası 2014 yılında Türkiye'de yaşanan gündem belirleyici olaylar arasındaydı. Kazanın ardından olayın medyada aktarılma şekli birbirinden farklı içeriklerde gerçekleşti. Olayın içeriğinin anlamlandırılmasında ... -
Soma ve Ermenek Maden İşçilerinin Eylemlerinin İnternet Gazetelerinde Sunumu
(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2021)Haberler aracılığıyla yurttaşların ve siyasi aktörlerin konular üzerindeki düşüncelerini şekillendiren gazeteler bir ülkenin gündemini oluşturan en önemli unsurların başında gelmektedir. Bu nedenle gazetelerin haber değeri ... -
Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıklarının Kişilerarası Etkiye Tüketici Duyarlılığı ve Sosyal Karşılaştırma ile İlişkisi
(Doç. Dr. Necip Şimşek, 2021)Bazı bireyler, tüketim kararları söz konusu olduğunda başkalarının beklentilerini yerine getirmeye ve onayını almaya istekliyken, bazılarının ise diğer insanlardan etkilenme düzeyleri daha düşüktür. Bu durum, bireyin ... -
Sosyal paylaşımın tecimselleştirilmesi bağlamında internet reklamcılığı: Ekşi sözlük örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)Günümüzde enformasyon ve iletişim teknolojileri halkla ilişkiler ve reklamcılık pratiklerinin yöneliminde dönüşüme neden olmakta, internet reklamcılığı giderek ivme kazanmaktadır. Gerçek ilişkilerin yerini ... -
Stuart Hall, Totem-Nesnesiz Kimlikler ve Hayali/ İmgesel Temsiller
(TRT, 2020)Kültürel mecrada üretilen kimlik, temsil ya da özne başlıkları çoğu zaman bir ön kabul biçiminde nesnel ve evrensel olarak tahayyül edilir. Öte yandan, temsil eden ile temsil edilen arasında dolaysız bir ilişki olduğu ... -
Subliminal mesajların reklamlarda kullanımı: Türkiye örneği
(2014)Subliminal mesajlar kullanımda beş duyu organına yönelik hazırlanabilmekte ancak uygulamada daha çok görsel ve işitsel düzeyde olanları ağırlık kazanmaktadır. Çoğunlukla duyu organlarının ark eşik değerlerinin altında ... -
Suça karışmış çocuklara yönelik temsil çalışması: 'Taş atan çocuklar'a taş atan medya
(Çocuk Vakfı Yayınları, 2011)Suça karışmış çocukların medyada yer alış biçimleri hak ihlalleri içermekte ve yanlış kalıp yargıları dolaşıma sokmaktadır. Bu çalışma, her şeyden önce “taş atan çocuklar” ifadesinin sorunlu olduğu ön kabulüne dayanmaktadır. ... -
Synthesis of novel coumarin-triazole hybrids and first evaluation of the 4-phenyl substituted hybrid loaded PLGA nanoparticles delivery system to the anticancer activity
(Institute of Physics, 2024)Despite the discovery of many chemotherapeutic drugs that prevent uncontrolled cell division processes in the last century, many studies are still being carried out to develop drugs with higher anticancer efficacy and lower ... -
Technology, cybrrspace and body: Schusterman’s “somatic turn” and critique of cyberspace
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)The aim of this article is to investigate Richard Shusterman’s arguments about the tension between “technology/cyberspace” and “body” by analyzing his relevant texts and relating them with Baudrillard, Husserl and Bergson’s ... -
TELEVİZYON REKLAMLARINDA ÇOCUK MAHREMİYETİNİN İHLALİ
(Mustafa Cankut, 2019)Bu çalışmada televizyon reklamları, çocuk mahremiyeti açısından incelenmektedir. Çalışmada mahremiyet kavramına açıklık getirilirken, çocuk bireylerin mahremiyetlerine de dikkat çekilmektedir. Gerek ulusal, gerekse uluslararası ... -
Training function of Media: A research about University Radios in Turkey
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)Today, radios which began gradually to lose importance, one of the most important function is public service broadcasting. Public broadcasting, public service point of view, one of the most important elements is education. ... -
Transnational Life: Where'd I Be Happy? A Research on the Films of Immigrant Directors From Turkey Living in Austria
(Univ. Pittsburgh, 2017)This study aims to analyze the representation of different cultural notions in Turkish-Austrian Migrant Cinema. This study is based on migrant problem, hybrid identities and national values, taking Austria as a sample. ... -
Türk Gazetelerinde Reklam İçeriği Üzerine Bir İnceleme: Hürriyet, Sabah ve Sözcü Gazeteleri Örnekleri
(AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ, 2021)İçinde bulunduğumuz dijital çağ sadece iletişim kurma biçimlerimizi değil medya kullanım alışkanlıklarımızı da değiştirirken, geçmişte insanların haber alma yöntemleri içinde en ön sıralarda yer alan gazetelerin önemli bir ... -
Türk televizyon kanallarında yabancı formatların glokalizasyonu: bir saha araştırması
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Bu çalışma, global ölçekteki TV program formatlarının Türk televizyonlarına uyarlanması aşamasındaki süreçleri, yerelleştirme ve uygulama çalışmaları üzerine odaklanmaktadır. Çalışmanın temel amacı, tüm bu süreçler ...