Browsing İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi by Department "İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü"
Now showing items 1-20 of 54
-
120 ve 220 no'lu hesaplarda kayıtlı alacakların BOBI FRS kapsamında raporlanması
(Hesap Uzmanları Derneği, 2018)Büyük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler Finansal Raporlama Standardı Hasılat başlıklı beşinci bölümünde satış işlemleri, Finansal Araçlar ve Özkaynaklar başlıklı dokuzuncu bölümünde de ticari alacaklara ilişkin ölçümleme ve ... -
1950’lerden 1980’lere Türk Girişimcisinin Muhasebe Bilgisine Verdikleri Önem ve Değişen Dürüstlük Algısı Çerçevesinde Denetim İlişkileri
(Muhasebe ve Denetime Bakış, 2021)Bu çalışma, Türk girişimcisinin 1950’ler ve 1980’ler sonrasındaki, dürüstlüğe ve denetime bakış açısı ile muhasebe bilgisine verdikleri önemi incelemek ve karşılaştırmak üzerinedir. Bu iki dönem, Türk iktisat tarihinde ... -
Babacan Liderlik Tarzının Çalışan Görev Performansı ve Duygusal Bağlılık Üzerindeki Etkisi
(Melih Topaloğlu, 2019)Amaç – Bu çalışmanın amacı babacan liderlik tarzının çalışanın görev performansı ve duygusal bağlılık üzerindeki etkisinin incelemektir. Yöntem – Araştırmada, olasılığa dayalı olmayan ve herkesi örneğe dahil edilebilme ... -
BDG Matrisi’nin Yönetim Muhasebesinde Kullanılabilirliği ve Karar Almadaki Rolü
(Muhasebe ve Finansman Öğretim Üyeleri Derneği (MUFAD), 2019)Dünya ekonomisindeki gelişmeler ve teknolojik yenilikler ile birlikte, ülkelerin yanı sıra firmalar arasındaki rekabet de artmıştır. Üretim faaliyetinde bulunan işletmelerin, küresel rekabete uyum sağlayabilmek için, ... -
Being an Ethical or Unethical Consumer in Response to Social Exclusion: The Role of Control, Belongingness and Self-Esteem
(Wiley, 2021)Social exclusion threatens control, belongingness and self-esteem, and such threats may produce distinct behavioural intentions. This study hypothesized that thwarted control would increase the intention towards unethical ... -
BELİRLİ SÜRELİ İŞ SÖZLEŞMESİNİN SONA ERMESİNİN İŞÇİ MENFAATLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
(Beykoz Üniversitesi, 2022)İş sözleşmesinin tarafları olan işçi ve işverenin istedikleri şekilde, sözleşme serbestisi prensibi çerçevesinde, sözleşme yapma özgürlüğüne sahip olmaları, Anayasa ve Kanunlarla güvence altına alınmıştır. Taraflar sözleşmenin ... -
The Challenge of “Doing Business with Strangers”: Audit Reports as a “Signaling Instrument”
(Ahmet Arif Eren, 2023)This paper discusses how firms in Turkiye have used audit reports of companies like Deloitte as a "costly signaling" instrument. The paper shows that the firms integrating into the global economy during 1990s were in intense ... -
Children in Marketing: A Review, Synthesis and Research Agenda
(John Wiley and Sons Inc, 2022)Children have received much research attention in many different academic disciplines within social sciences, including marketing. The main objective of this study is to provide a comprehensive overview of the marketing ... -
A comparative Analysis of the First Cycle Degree Programmes in Business in Turkey in Terms of the Number of Course Units and the Student Workloads
(University of Deusto, 2022)This comparative study aims to determine the differences between the curricula of the first cycle degree programmes in business in Turkey in terms of the number of course units and the student workloads. In this context, ... -
Covid-19 etkisindeki iş dünyası temsilcilerinin nitel yöntemle sorun ve çözüm saptamalarının belirlenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Covid-19; başta sağlık sektörü olmak üzere tüm sektörleri birçok alanda etkilerken, dijitalleşme, uzaktan eğitim uzaktan toplantı, mobil bankacılık, sigortacılık alanlarındaki gelişimler hız kazanmıştır. Covid-19 ile ... -
COVID-19 Salgını Döneminde Havacılık Sektöründe Kriz Yönetimi: Türk Havayolları(THY) Özelinde Bir Durum Çalışması
(Melih Topaloğlu, 2021)Amaç – Bu çalışmanın amacı, COVID-19 salgını ile beraber ortaya çıkan küresel krizinhavacılık sektörüne etkisini ve Türk Hava Yolları (THY) özelinde kriz yönetimi sürecindeuygulanan faaliyetleri derinlemesine incelemektir. ... -
Çalışanların Kişisel Değerleri, Algıladıkları Örgütsel Destek ve İşten Ayrılma Niyetleri Arasındaki Etkileşim
(ASOS Eğitim Bilişim Danışmanlık Otomasyon Yayıncılık Reklam Sanayi ve Ticaret LTD ŞTİ, 2020)Algılanan örgütsel destek, çalışanın işletmeye karşı olumlu tutum sergilemesinde etkilidir. Çalışanlarınalgılanan örgütsel destek seviyelerinin yüksek olması üretkenlik karşıtı davranış ve tutumları azaltmaktadır.Kişisel ... -
Çevresel Dinamizmin ve Çevresel Olumsuzluğun Düzenleyici Rolü Altında Tepe Yönetim Profilinin ve Firma Yapısının Sezgiye Dayalı Stratejik Karar Almaya Etkilerinin İncelenmesi
(BER, 2021)Bu çalışmanın amacı, çevresel dinamizmin ve çevresel olumsuzluğun düzenleyici rolü altında tepe yönetim profilinin ve firma yapısının, sezgiye dayalı stratejik karar almaya etkilerini ortaya koymaktır. Kolayda örnekleme ... -
Development and Verification of Marketing Capabilities Scale for B2B Firms
(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2021)This study aims to develop and confirm a scale of marketing capabilities for B2B firms. For this purpose, the existing scales for market sensing, new product development and strategic partnering capability were reorganized, ... -
Digital natives of the labor market
(Frontiers Media SA, 2024)Introduction Today's labor market is comprised of different generations and in the near future, the majority of it will consist of Generation Z. In this respect, it is of great importance to know the perspective of Generation ... -
Duygusal Emek Davranışlarının Tükenmişlik Sendromu ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Hazır Giyim Sektöründe Bir Araştırma
(Adem Anbar, 2020)Abstract: Employees in the service sector are expected to make intensive emotional labor behaviors to ensure customer satisfaction. In this study, the effects of service sector salespeople’s emotional labor behaviors on ... -
The effect of service recovery on socially distant third-party customers
(Emerald Publishing, 2024)Purpose: Service failures usually occur in front of third-party customers. Third-party customers react emotionally and behaviorally to service failure and recovery efforts aimed at focal customers. However, there is a gap ... -
The Effects of Knowledge and Innovation Management Processes on Innovation Capability and New Product Development Success 1
(Business & Management Studies : An International Journal, 2019)Knowledge management contributes to the performance of enterprises in developing goods and services, but also serves as a tool in the development of innovation capability and in the innovation process. The aim of this ... -
Factors affecting health tourism and international healthcare facility choice
(Emerald, 2017)Purpose – Health-care tourism has become a major industry in the past decade. Following the increasing activity in health-care tourism, the decision-making process of consumers in choosing an international health-care ... -
Gelişmeleri kaçırma korkusu (FoMO) nun sosyal medya temelli satın alma eğilimi üzerindeki etkisinde cinsiyetin düzenleyici rolü
(İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Çalışmanın amacı, gelişmeleri kaçırma korkusunun sosyal medya temelli satın alma eğilimi üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığının; bu etkinin de cinsiyet değişkeni ile düzenlenip düzenlenmediğinin incelenmesidir. ...