Başlık için Grafik Tasarımı Koleksiyonu / Graphic Design Collection listeleme
Toplam kayıt 132, listelenen: 110-129
-
Tipografi ve logo tasarımındaki önemi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada tipografinin logo tasarımındaki yeri ve önemi saptanmaya çalışılmıştır. Öncelikle tipografinin ne olduğu, nasıl ortaya çıktığı, hangi unsurları içerdiği, tipografide önemli yöntem ve kavramların neler olduğu ... -
Trafik ve trafik işaretlerinin tarihsel evrimi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Trafik denildiğinde akla gelenler, yollar, hanlar, kervansaraylar, köprüler ve trafik işaretleridir ve insan var olduğundan bu yana tarihsel bir gelişim göstermişlerdir. Yollar, tekerlek icat edilmeden önce büyük hayvanlar ... -
Türk bankalarının logo tasarım süreçleri ve oluşum felsefesi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2018)Banka; mevduat kabul eden bu mevduatı en verimli şekilde çeşitli kredi işlemlerinde kullanmak amacını güden veya faaliyetlerinin esas konusu düzenli bir şekilde kredi almak ya da kredi vermek olan ekonomik bir kuruluştur. ... -
Türk grafik tasarımcısı İhap Hulusi Görey eserlerinin grafik tasarımcılarına ve eserlerine etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2016)... -
Türk kültürüne göre çocuk hikaye kitaplarında illüstrasyon
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, Türk kültürüne göre çocuk hikaye kitaplarında illüstrasyon adı altında Türk kültürünü yansıyacak hikaye kitapları ve illüstrasyonların yapılması amaçlanmıştır.1.bölümde problemin tespiti yapıldı, Araştırmanın ... -
Türkiye'de Cumhuriyet sonrasında yayınlanan dergilerde grafik tasarım uygulamalarının incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Avrupa'da ortaya çıkan ve bilim adamları arasında bir iletişim aracı olarak da kullanılan dergi, Tu¨rkiye'ye gecikmeli olarak geldi. Derginin İngiltere'den ortaya çıkışı gazete ile kitabın varlığından sonradır. Gazete ile ... -
Türkiye'de gazete sayfa tasarımının 80'li yıllardaki teknolojik dönüşümü ve Cafer Yarkent'in bu süreçteki rolü
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışma, `basılı gazetelerin? 1980-2000 yılları arasında yaşadığı `Bilgisayarlı Tasarıma? geçiş sürecini ve bu sürecin `Gazete Tasarımı?nı nasıl etkilediğini araştırıyor. Gazetelerin `Bilgisayarlı Tasarıma Geçişleri? ... -
Türkiye'de ilaç sanayindeki grafik tasarımların incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2017)... -
Türkiye'de markalaşmış ürünlerin ambalaj ve tasarımlarının incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ambalaj ve ambalaj sektörünün günlük yaşamımızdaki yeri çok önemlidir. Ticari yönden ele aldığımızda piyasadaki pazar payı da çok büyüktür. Ambalaj günlük yaşamın neredeyse her alanında ... -
Türkiye'de okutulan görsel sanatlar ders kazanımlarının zihin engelli öğrencilere uygunluğuna yönelik öğretmen görüşleri
(2015)Araştırmada, Türkiye'de okutulan görsel sanatlar dersinin ders kazanımlarının görsel sanatlar ve özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerine göre zihin engelli öğrencilere uygun olup olmadığı değerlendirilmiştir. Araştırmanın ... -
Türkiye’ de tartışma programı dekorlarında grafik öğelerin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Televizyon, son yüzyıla damgasını vurmuş olmakla beraber, izleyiciye kurgulanmış bir çok farklı dünya sunar. Stüdyolarda oluşturulan dekorlarda bir çok türde program, bu hayal pazarlama işinde kullanılır. Televizyon ... -
Türkiye’de ambalaj tasarımında baskı teknikleri ve yeni oluşumlar
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Tarihsel gelişim süreci içerisinde baskı teknikleri ve ambalaj olgusu geçmişten günümüze genel bakış açısıyla sektörün oluşum süreçleri, teknik gelişmeler ve ambalajdaki tasarım kavramları incelenmiştir. Bu gelişimin ... -
Türkiye’deki devlet kurumlarının amblem ve logolarının toplum üzerinde uyandırdığı algı
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Grafik tasarımın temel kaidelerinden olan amblem ve logo kavramları, toplumların, sektörlerin ve şirketlerin kendilerini tanıtmak için kullandıkları kimlikleri gibidir. Amblem ve logo, sektörlerin ürettikleri ürünleri ... -
Türkiye’deki kültürel afişlerin tipografik açıdan incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Afişler, sosyal ve kültürel yaşamın bir parçası ve toplumun önemli bir iletişim aracıdır. Afiş belirli bir iletişim amacının gerçekleşmesi açısından toplumda önemli bir yere sahiptir. Gösterime açık olan yerlerde çeşitli ... -
Türkiye’deki sosyal sorumluluk kampanyalarının reklam grafiği açısından değerlendirilmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışma sivil toplum örgütleri, özel sektör ve devlet kuruluşları tarafından yürütülen; eğitim ve kazanç içerikli soysal sorumluk kampanyalarında kullanılan reklam grafiğinin tasarım ilkelerine uygunluğunu ve doğruluk ... -
Ulaşım ve yönlendirme işaretlerinin tipografi ve grafik tasarım açısından irdelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Sanayi devrimiyle birlikte kentler, günümüze dek nüfus yoğunluğu, fiziksel genişleme ve iş alanlarının artması gibi nedenlerle sürekli büyüme kaydetmektedir. Görsel iletişim, yazı karakterlerinin yüzey üzerinde tasarlanması ... -
Üç boyutlu grafik tasarımda matrix programının takı alanında modelleme yöntemleri
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2018)... -
Ülkemizde çok satan kitapların kapak tasarımlarında kullanılan renklerin grafik tasarım açısından analizi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bilgilenme ve kültürlenme aracı olan kitap, günümüz iletişim ve bilgi çağında hem görsel hem metinsel anlamı içinde sayfa düzeni, kapak tasarımı ile bir sanat yapıtı ve yazar ile okur arasında ilk iletişimi sağlayan kaynak ... -
Ürün ambalajı tasarımının tipografi ve renk faktörüne yansımaları
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Ambalaj, ürün ile tüketicisi arasında diyalog kuran bir tanıtım ve iletişim aracıdır. Ürünün dilidir, tüketicisiyle konuşma şeklidir. Ambalaj, tüketiciyi satın alma eylemine hazırlar. Ürünün rakiplerinden daha fazla ...