ÖRGÜTSEL LEKE ARTIK BİR TABU DEĞİL: VOLKSWAGEN ÖRNEĞİ
Künye
KAYA Ç, ÖTKEN A, GÖL BEŞER H (2018). ÖRGÜTSEL LEKE ARTIK BİR TABU DEĞİL: VOLKSWAGEN ÖRNEĞİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(21), 225 - 236. 10.9775/kausbed.2018.016Özet
Her ne kadar leke kavramı eski Yunan kültüründe ahlaki olarak kötü durumda olan
bireyleri toplumda ayırt etmek amacıyla kullanılmış olsa da dünyada yaşanan şirket
skandalları ve başarısızlıkları sebebiyle günümüzde artık şirketleri tanımlamak için de
kullanılmaktadır. Şirketi bir bütün olarak tanımlayan ve sosyal bir sürecin sonucunda
ortaya çıkan örgütsel leke artık bir tabu olmaktan çıkmış ve tartışılmaya başlanmıştır. Bu
çalışmanın amacı da, örgütsel leke kavramının teorik olarak altını çizmek, itibar
kavramından farkını ortaya koymak ve son yıllarda yaşadığı skandalla birlikte tüm dünya
tarafından tartışılan Volkswagen şirketini inceleyerek örgütsel leke kavramını tartışmaktır.
Çalışmada, içerik analizi kullanılarak Volkswagen şirketinin yaşadığı kriz vaka çalışması
olarak ele alınmış ve örgütsel leke açısından tartışılarak gerek sosyal gerekse finansal
anlamda nasıl etkilendiği incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda şirket sahipleri ve
yöneticileri için etik ve leke açısından değerlendirme yapılmakta ve şirketin örgütsel leke
ile hangi stratejileri kullanarak baş edebileceği üzerine öneriler sunulmaktadır.