Meslek yüksekokulu elektrik ve elektronik bölümü öğrencilerinin bölüm derslerindeki başarı düzeylerinin mezun oldukları liselere göre değerlendirilmesi
Citation
Yiğit, E., Esen, V., Gücüyener, A. (13-15 Haziran 2012). Meslek yüksekokulu elektrik ve elektronik bölümü öğrencilerinin bölüm derslerindeki başarı düzeylerinin mezun oldukları liselere göre değerlendirilmesi. Ulusal Meslek Yüksekokulları Çalıştayı ve Öğrenci Sempozyumu. Ürgüp-Nevşehir : Nevşehir Üniversitesi.Abstract
Bu çalışmada meslek yüksekokulu elektrik ve elektronik bölümü öğrencilerinin bölüm derslerindeki başarı düzeyleri mezun oldukları lise türleri gözönüne alınarak incelenmiştir. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin başarı düzeyleri ders müfredatları, eğitim-öğretim ortamı, staj ve proje uygulamaları ve öğretim elemanlarının akademik yeterliliklerinin yanısıra öğrencilerin mezun oldukları lise türlerine de doğrudan bağlıdır. Çalışma İstanbul Arel Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Elektrik ve Elektronik bölümü öğrencileri baz alınarak yapılmıştır. Yöntem olarak öğrenciler, mezun oldukları liselere göre Endüstri meslek lisesi ve Genel lise mezunları olarak gruplandırılmış ve üniversite eğitimi süresince seçilen teorik ve pratik derslere göre başarı durumları incelenmiştir. Veriler istatistik yöntemler kullanılarak Minitab istatistik programında analiz edilmiştir. Yüksekokuldaki öğrencilerin başarı düzeyleri ortaöğretimde almış oldukları eğitim türüne bağlı olarak farklılık gösterdiği görülmüştür. Elektrik ve Elektronik bölümlerindeki proje ve laboratuvar gibi uygulamaya yönelik derslerde endüstri meslek lisesi mezunlarının başarı düzeylerinin yüksek olduğu, Matematik ve teorik ağırlıklı derslerde ise genel lise mezunlarının daha başarılı olduğu görülmüştür. Meslek yüksekokullarında rehberlik hizmetlerinin yoğunlaştırılarak ders müfredatı içerisinde öğrencilere uygun seçmeli derslerin daha ağırlıklı kılınabileceği, öğrencilerin beceri ve yeteneklerine göre bu seçmeli derslere yönlendirilmesi önerilmektedir. Yapılan çalışmanın devamında analizin Elektrik ve Elektronik bölümlerinde bulunan diğer dersler için ve meslek yüksekokulunda bulunan diğer bölümlere de uygulanarak genişletilmesi hedef alınmıştır.