Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Gül
dc.date.accessioned2023-05-09T07:19:20Z
dc.date.available2023-05-09T07:19:20Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationYILMAZ G (2018). Üniversite Gençliğinin Turizme Bakış Açısı: İstanbul Arel Üniversitesi Örneği. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1516 - 1538. 10.26466/opus.441059en_US
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.441059
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3826
dc.description.abstractTurizm faaliyetlerinin temelinde seyahat olgusu yatmaktadır. Kişiler devamlı oturdukları yerin dışına seyahat ederek, geçici olarak konaklayarak ve turizm işletmelerinin ürettiği mal ve hizmetleri talep ederek turizm olayını gerçekleştirmektedirler. Genç nüfus olarak adlandırılan 15-24 yaş arasındaki kesim; yeni toplumları ve kültürleri keşfetmek için uzak yerlere ferdî veya grup halinde seyahat ederek gençlik turizmini oluşturmaktadırlar. Gençlerin kişiliklerinin gelişmesinde, özgüvenlerinin kazanılmasında etkili olan gençlik turizmi; sadece dinlenme ve eğlenme faaliyeti olmayıp eğitim ve öğrenim özelliği de taşımaktadır. Ayrıca gençlik turizminin bir diğer misyonu da ulusal ve uluslararası barışa ulaşmada katkı sağlayacak olmasıdır. Bu bağlamda; gençlik turizminden beklenen faydanın tam olarak sağlanabilmesi için gençlerin tatil anlayışlarının ne şekilde olduğu, beklentilerinin neler olabileceği hususunun tespit edilmesi de gerekmektedir. Çünkü genç insanın beklenti ve davranışı orta yaş ve yaşlılara göre daha da farklı olmaktadır. Bu çalışmada; gençlik turizmi kavramı ele alınarak gençlik turizmine yönelik eğitim, organizasyon ve özellikle gençleri seyahate teşvik eden coğrafi çekicilik faaliyetlerinin dünyada ve Türkiye’de neler olduğu aktarılacaktır. Yine genç talebin seyahat öncesi ve esnasında beklenti ve davranışlarının neler olduğunu objektif olarak değerlendirebilmek için üniversite öğrencileri arasında anket çalışması yapılacaktır. Bu anket çalışması sonucunda genç kesimin turizm hareketlerine ivme kazandırabilmek için merkezi ve yerel yönetimler ile turizme hizmet veren özel ve kamu sektörünün yatırım ve yönetim ile pazarlama-tanıtım alanlarında yapılması gerekenler ayrıntılı olarak incelenecektir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezien_US
dc.relation.ispartofOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.identifier.doi10.26466/opus.441059en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectGençlik Turizmien_US
dc.subjectDünyada ve Türkiye’de Gençlik Turizmien_US
dc.subjectUniversite Gençliğien_US
dc.subjectUniversite Gençliği ve Turizmen_US
dc.titleÜniversite Gençliğinin Turizme Bakış Açısı: İstanbul Arel Üniversitesi Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Turizm ve Otelcilik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-1882-867Xen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage1516en_US
dc.identifier.endpage1538en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorYılmaz, Gül


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster