Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelebi, Nurhayat
dc.contributor.authorBabaoğlan, Emine
dc.contributor.authorGülenaz, Selçuk
dc.contributor.authorPeker, Sevinç
dc.date.accessioned2023-05-08T06:41:21Z
dc.date.available2023-05-08T06:41:21Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationÇELEBİ, N., BABAOĞLAN, E., SELÇUK, G., & PEKER, S. (2018). Performans değerlendirme formuna ilişkin öğretmen görüşleri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 37(2), 211-233.en_US
dc.identifier.issn1300-302X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7822/omuefd.425403
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3815
dc.description.abstractÖzet: Performans değerlendirme, çalışanların terfi etmesine, ücret artışına ve diğer yönetim kararlarına temel teşkil edebilecek bilgileri sağlamakta ve aynı zamanda çalışanların önceden belirlenen standartlara ne ölçüde yaklaştıklarına ilişkin geri bildirimler vermektedir. Bu kapsamda eğitim kurumlarında bireysel yeterlikler ve performans göstergelerinin saptanmasına ihtiyaç vardır. Bu nedenle bu araştırmanın amacı Millî Eğitim Bakanlığının 26 Şubat 2018 tarihli “Öğretmen Performans Değerlendirme Yönetmelik Taslağı’nda belirtilen performans ölçütleri ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Karabük’te ortaöğretimde görev yapan 31 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlere dört açık uçlu soru sorulmuştur. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veriler dört ana temada toplanmış, her temaya ilişkin maddelerin frekansları tablolar halinde verilmiş ve ayrıca tablolara ilişkin önemli görülen söylem ve görüşler kişilere ilişkin kodlar verilerek betimlenmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğretmenler, taslaktaki değerlendirme formunun öncekilerden pek farkı olmadığını, değerlendirmenin objektif olması gerektiğini, öğretmenin okul başarısı-öğrenci başarısı ve davranışlarının, sınıf etkinliklerinin değerlendirmeye alınması gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenler, bu yönetmelikte var olan veli ve öğrencilerin değerlendirmeye katılmasının yanlış olduğu kanısındadırlar. Araştırmadaki bulgular ışığında, daha işlevsel değerlendirme ölçütlerinin geliştirilmesi konusunda öneriler getirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofOndokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.7822/omuefd.425403en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇoklu Değerlendirmeen_US
dc.subjectÖğretmen Değerlendirmeen_US
dc.subjectBaşarı Değerlendirmeen_US
dc.subjectYeterliken_US
dc.titlePerformans Değerlendirme Formuna İlişkin Öğretmen Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Yüksekokulu, Sosyal Hizmetler Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-2822-2839en_US
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage211en_US
dc.identifier.endpage233en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorPeker, Sevinç


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster