dc.contributor.author | Çelebi, Nurhayat | |
dc.contributor.author | Babaoğlan, Emine | |
dc.contributor.author | Gülenaz, Selçuk | |
dc.contributor.author | Peker, Sevinç | |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T06:41:21Z | |
dc.date.available | 2023-05-08T06:41:21Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | ÇELEBİ, N., BABAOĞLAN, E., SELÇUK, G., & PEKER, S. (2018). Performans değerlendirme formuna ilişkin öğretmen görüşleri. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 37(2), 211-233. | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-302X | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7822/omuefd.425403 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/3815 | |
dc.description.abstract | Özet: Performans değerlendirme, çalışanların terfi etmesine, ücret artışına ve diğer yönetim
kararlarına temel teşkil edebilecek bilgileri sağlamakta ve aynı zamanda çalışanların önceden
belirlenen standartlara ne ölçüde yaklaştıklarına ilişkin geri bildirimler vermektedir. Bu kapsamda
eğitim kurumlarında bireysel yeterlikler ve performans göstergelerinin saptanmasına ihtiyaç vardır.
Bu nedenle bu araştırmanın amacı Millî Eğitim Bakanlığının 26 Şubat 2018 tarihli “Öğretmen
Performans Değerlendirme Yönetmelik Taslağı’nda belirtilen performans ölçütleri ile ilgili
öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Karabük’te ortaöğretimde görev
yapan 31 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlere dört açık uçlu soru sorulmuştur.
Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Veriler dört ana
temada toplanmış, her temaya ilişkin maddelerin frekansları tablolar halinde verilmiş ve ayrıca
tablolara ilişkin önemli görülen söylem ve görüşler kişilere ilişkin kodlar verilerek betimlenmiştir.
Araştırma bulgularına göre; öğretmenler, taslaktaki değerlendirme formunun öncekilerden pek farkı
olmadığını, değerlendirmenin objektif olması gerektiğini, öğretmenin okul başarısı-öğrenci başarısı
ve davranışlarının, sınıf etkinliklerinin değerlendirmeye alınması gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca
öğretmenler, bu yönetmelikte var olan veli ve öğrencilerin değerlendirmeye katılmasının yanlış
olduğu kanısındadırlar. Araştırmadaki bulgular ışığında, daha işlevsel değerlendirme ölçütlerinin
geliştirilmesi konusunda öneriler getirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7822/omuefd.425403 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çoklu Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Öğretmen Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Başarı Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Yeterlik | en_US |
dc.title | Performans Değerlendirme Formuna İlişkin Öğretmen Görüşleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Sağlık Bilimleri Yüksekokulu, Sosyal Hizmetler Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-2822-2839 | en_US |
dc.identifier.volume | 37 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 211 | en_US |
dc.identifier.endpage | 233 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Peker, Sevinç | |