Bölüm "İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalı" Lisansüstü Eğitim Enstitüsü için listeleme
Toplam kayıt 38, listelenen: 1-20
-
7-11 yaş arası özel eğitim gören zihinsel engelli öğrenci annelerinin stres belirtileri ve sosyal kaygı düzeyi açısından karşılaştırılması
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Engelli ailelerinin özellikle annelerin yaşadıkları ruhsal sorunların anlaşılması onlara ve çocuklarına daha iyi hizmet verebilmek için gereklidir. Engelli insanlar hayatlarını tek başlarına idare edemedikleri için aile ... -
Adam öldürme suçundan ceza infaz kurumunda bulunan kadınların öfke tarzları, problem çözme becerileri ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişki
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmanın temel amacı; ceza infaz kurumlarında adam öldürme suçuyla bulunan kadınları, suça karışmamış kadınlarla öfke tarzları, problem çözme becerileri ve kaygı düzeyleri açısından karşılaştırmaktır. Ek olarak, suçlu ... -
Andropoz dönemindeki kişilerin depresyon ve kaygı düzeyleri ile beden algısının incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Dünya nüfusunun hızla yaşlanmasına bağlı olarak andropoz olgusu önemli bir sağlık sorunu haline gelmiş ve bu dönem erkeklerin yaşam kalitesinde hızlı bir düşüşe neden olmaktadır. Kadınların menopoz dönemine ait çalışmaların ... -
Anksiyete bozukluğunun terapisinde “analitik hipnoterapi”nin teoriği ve uygulamaları hakkında bir alan araştırması
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Analitik hipnoterapi anksiyete bozukluklarının oluşumunu geçmiş anılardaki olumsuz somatik duygu bileşenlerinde, çözümünü de bu duygu bileşenlerinin boşaltımında aramaktadır. Bu çalışma anksiyete bozukluklarının oluşum ve ... -
Anne-babanın bağlanma stilleri, anne-baba tutumları ve çocuklarındaki davranış problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı, anne-babanın bağlanma stili ile anne-baba tutumları ve 4-6 yaş grubu çocuklarda gözlemlenen davranış problemleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemi özel anaokullarında ve özel ... -
Anne-babası boşanmış ve boşanmamış çocuklarda depresyon ve sosyal becerilerin değerlendirilmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Boşanma, aile içerisindeki tüm fertleri yakından ilgilendiren ve etkileyen bir olaydır. Eşlerin etkilenmesinin yanı sıra en büyük darbeyi çocuklar almaktadır. Boşanma sonrasında alışık oldukları düzen tamamen değişmekte ... -
Annelerin kabul-red düzeyi ile çocukların davranış sorunları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Ebeveyn kabul red teorisi ebeveyn kabul ve reddinin önemli nedenlerini, sonuçlarını ve etkilerini açıklamayı ve tahmin etmeyi amaçlayan bir sosyalizasyon teorisidir. Ebeveyn kabul red teorisi ebeveyn reddinin tüm dünyada ... -
Bilinçli farkındalık temelli hazırlanan eğitim programının bireylerin depresyon ve stres düzeyleri üzerine etkisi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada bilinçli farkındalık temelli hazırlanan eğitim programının bireylerin depresyon ve stres düzeyleri üzerine etkisini saptamak amacıyla hazırlanmıştır. Bu etkinin değerlendirilmesi için yarı – deneysel bir yönteme ... -
Boş zaman etkinliği yapan ve yapmayan üniversite sınavına hazırlanan 12. sınıf öğrencilerinin test başarı ve kaygı düzeylerinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışma da boş zaman etkinliklerinin kaygı ve başarı üzerine olan etkisi incelenmiştir. Araştırma “Sınav kaygısı yüksek olan üniversite sınavına hazırlanan 12. sınıf öğrencilerinin başarısı, düşük kaygılılara göre düşük ... -
Çocuğun benlik kavramının olumluluğu, annenin mükemmeliyetçiliği ve anne kabul red algısı arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı, annenin mükemmeliyetçiliğinin çocuğunun benlik kavramına olan etkisinde anne kabul-red algısının biçimlendirici etkisini incelemektir. Bu amaçla yaş ortalamaları 39.7 olan 150 anneye "Çok Boyutlu ... -
Çocuklar ve ergenler için empati ölçeği Türkiye geçerlik ve güvenirlik çalışması
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı çocuk ve ergenlerde empatiyi ölçmek için Bryant (1982) tarafından geliştirilen Çocuklar ve Ergenler İçin Empati Ölçeği?nin geçerlik ve güvenirliğini inceleyerek Türkiye?de kullanılabilirliğini ... -
Emniyet teşkilatına bağlı okullardan mezun olan polis personelinin kişilik profilinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Psikolojik testlerin ve kişilik envanterlerinin polis adaylarının seçimi ve elenmesinde kullanılması çok uzun bir geçmişe sahiptir. Ancak Türkiye'de polis meslek grubunda yapılan çalışmalar kısıtlıdır. Bu çalışmada, bir ... -
Ergenlerde algılanan stres ile sosyal destek arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı; ergenlerin algıladıkları stres ve sosyal destek düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf, okul türü, kardeş sayısı, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, anne ve babanın yaşama durumu, anne ve babanın ... -
Ergenlerde depresyon ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Ergenlerde depresyon ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkiyi inceleyen bu araştırmada; cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, anne babanın hayatta olup olmadığı, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, anne babanın birlikte ... -
Ergenlerin problemli mobil telefon kullanımının utangaçlık ve sosyal anksiyete ile ilişkisinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Genel olarak gelişim kuramcıları çocukluk yıllarından sonra gelişimin en önemli olduğu dönemin ergenlik yılları olduğu üzerinde birleşmektedirler. Günümüz de bilgisayar teknolojisinden sonra gelen cep telefonu teknolojisi, ... -
İlkögretim dördüncü ve besinci sınıf ögrencilerinin algıladıkları ebeveyn kabul-red düzeyleri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki iliskinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada; ilköğretim dördüncü ve besinci sınıfa devam eden öğrencilerin algıladıkları ebeveyn kabul-red düzeyleri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki öğrencilerin cinsiyet, devam ettikleri okul, sınıf, ... -
İlköğretim I. kademe 4.ve 5. sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri ile anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmada ilköğretim 4. ve 5.sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeyi ve anne-baba tutumu arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu genel amaç çerçevesinde ayrıca öğrencilerin saldırganlık düzeyleri, ?cinsiyet, yaş, kardeş ... -
Kadın sığınma evlerinde kalan ve kalmayan kadınlarda benlik saygısı, depresyon düzeyi ve psikosomatik belirtiler : Bursa ili örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, Bursa İli içerisinde kadın sığınma evlerinde kalan ve kalmayan kadınlarda benlik saygısı, depresyon düzeyleri ve psikosomatik belirtiler açısından fark olup olmadığını saptamaktır. Ayrıca sosyodemografik ... -
Kanser hastası çocuklarda öğrenilmiş çaresizlik ve depresyon arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma,12-14 yaş grubundaki kanser hastası çocukların öğrenilmiş çaresizlik ve depresyon düzeyini belirleyen (yaş ve cinsiyet)gibi değişkenlerin, depresyon ve öğrenilmiş çaresizlik düzeylerine etkilerini araştırmak ... -
Khatena-Torrance yaratıcılık algı envanterinin Türkiye koşullarına uyarlanması
(İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırma Khatena-Torrance yaratıcılık algı envanteri'nin Türkçe versiyonunu geliştirmek için yapılmıştır. Araştırmanın evreni 4.-7. Sınıf normal zeka seviyesine sahip çocukların devam ettiği okullarda eğitim gören üstün ...