Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTarı, İnci
dc.date.accessioned2023-03-22T11:07:42Z
dc.date.available2023-03-22T11:07:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationİnci, T. A. R. I. Türk Gazetelerinde Reklam İçeriği Üzerine Bir İnceleme: Hürriyet, Sabah ve Sözcü Gazeteleri Örnekleri. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (36), 436-456.en_US
dc.identifier.issn2619-9718
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31123/akil.887995
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3583
dc.description.abstractİçinde bulunduğumuz dijital çağ sadece iletişim kurma biçimlerimizi değil medya kullanım alışkanlıklarımızı da değiştirirken, geçmişte insanların haber alma yöntemleri içinde en ön sıralarda yer alan gazetelerin önemli bir gelir kaynağı olan reklamların da dijital mecralara kaymasına neden olmuştur. Bu durum gazetelere verilen reklam miktarı ve çeşitliliğini erozyona uğratırken kaliteli bir gazetecilik için gereken finansal kaynakları da azaltmaktadır. Bu çalışmanın amacı güncel durumda reklamların gazete içeriği içindeki payını tespit etmek ve bu çalışma için belirlenen kategoriler ışığında analiz etmektir. Çalışmada, Türkiye’nin en yüksek tirajlı üç gazetesinin sektörün geneline dair önemli ipuçları sunacağı varsayımıyla hareket edilmiş, 2020 yılında bu konumda olan Hürriyet, Sabah ve Sözcü gazetelerinin 1-15 Aralık 2020 tarihli İstanbul baskılarında yayınlanan reklamlar içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. İncelenen dönemde üç gazetede toplamda 333,067 santimetrekare yer tutan, 896 adet reklam tespit edilmiştir. Tespit edilen reklamların altı ana kategori altında değerlendirilmesi sonucunda hem alansal hem de adetsel olarak sosyal ilanların en fazla yeri tuttuğu, sosyal ilanların ardından ise devletin basın desteği olarak sunduğu resmi ilanların geldiği görülmüştür. Çalışmanın sonuçları, popüler gazeteler için geçmişte %60’a varan reklam alanlarının incelenen üç gazete özelinde %14,0 ile %24,7 arasında olduğu, geçmişte çok farklı sektörlerden çok sayıda reklam alabilen gazetelerde günümüzde resmi ilan ve vefat ilanlarının ön planda olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİen_US
dc.relation.ispartofAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ, Seçil Deren van Het Hof, Prof. Dr.en_US
dc.identifier.doi10.31123/akil.887995en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk Gazetelerien_US
dc.subjectMedya Ekonomisien_US
dc.subjectReklam Gelirlerien_US
dc.subjectGazete Ekonomisien_US
dc.subjectReklam Oranıen_US
dc.titleTürk Gazetelerinde Reklam İçeriği Üzerine Bir İnceleme: Hürriyet, Sabah ve Sözcü Gazeteleri Örneklerien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-2553-1276en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage436en_US
dc.identifier.endpage456en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorTarı, İnci


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster