Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Neslişahen_US
dc.contributor.authorKavak, Bahtışenen_US
dc.date.accessioned2021-08-10T10:29:12Z
dc.date.available2021-08-10T10:29:12Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÖzdemir, N , Kavak, B . (2021). B2B Firmalar için Pazarlama Kabiliyetleri Ölçeği Geliştirilmesi ve Doğrulanması . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , 16 (2) , 489-511 . DOI: 10.17153/oguiibf.908930en_US
dc.identifier.issn1306-6730
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17153/oguiibf.908930
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2804
dc.description.abstractThis study aims to develop and confirm a scale of marketing capabilities for B2B firms. For this purpose, the existing scales for market sensing, new product development and strategic partnering capability were reorganized, and verified into a united scale. The existing scales are those used by Mu (2015), Morgan, Vorhies and Mason (2009), Theoharakis, Sajtos and Hooley (2009) for market sensing, new product development, and strategic partnering capability, respectively. As a result of the analysis, conducted with 358 medium and large-sized B2B firm managers, the validity and reliability of the scale was revealed and a three-dimensional construct was supported.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherEskişehir Osmangazi Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi-Eskişehir Osmangazi University Journal of Economics and Administrative Sciencesen_US
dc.identifier.doi10.17153/oguiibf.908930en_US
dc.identifier.doi10.17153/oguiibf.908930
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarket Sensingen_US
dc.subjectNew Product Developmenten_US
dc.subjectStrategic Partneringen_US
dc.subjectMarketing Capabilities Scaleen_US
dc.subjectB2Ben_US
dc.titleDevelopment and Verification of Marketing Capabilities Scale for B2B Firmsen_US
dc.title.alternativeB2B Firmalar için Pazarlama Kabiliyetleri Ölçeği Geliştirilmesi ve Doğrulanmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-5252-5410en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage489en_US
dc.identifier.endpage511en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster