Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Hüseyinen_US
dc.date.accessioned2021-05-10T08:58:43Z
dc.date.available2021-05-10T08:58:43Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÇelik, H . (2020). Yeni Medyayı Bourdieu Açısından Okumak . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 8 (18) , 10-24 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/58975/849755en_US
dc.identifier.issn2146-4162
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/58975/849755
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2729
dc.description.abstract21. Yüzyılda iletişim alanında damgasını vuran yeni medya oluşumları ticaretten, sanayiye ve kültüre kadar her alanda karşılıklarını bulmakta ve bu alanları dönüştürmektedir. Bu nedenle yeni medya kavramını anlamak ve araştırma gereği ortaya çıkmıştır. Yeni medya okumaları farklı türde ve farklı şekillerde yapılabilmektedir. Bu makalede yeni medyanın Bourdieu’nün işaret ettiği gibi simgesel birtakım eylemlerin gerçekleştirilmesi için bir alan olduğu iddia edilmektedir. Bu iddiayı doğrulamak için Bourdieu’nün yaptığı medya analiz yönteminden faydalanılmıştır. Bourdieu’ye göre medya alanını kavramak için üç çözümleme yapılır. Bunlar: medya epistemoloji, medya söylemi ve medyanın gücüdür. Bourdieu bu çözümlemeyi yaparken televizyona konu alan ve medya alanında başrolde olan televizyonu medya alanının çözümlemesinde örnek olarak ele almıştır. Bu çalışmada Bourdieu’nün yaptığı çözümleme yeni medya örneğinde çözümlenmesi hedeflenmiştir. Değerlendirme Bourdieu’nün işaret ettiği medya çözümlemesi doğrultusunda yapılmıştır. Bu çerçevede yeni medyanın kendine has bir epistemoloji kurduğu, simgesel bir güç olarak yer aldığı, yeni medya söyleminin doksalar ve habitusların eklemlemlendiği bir dille meydana getirdiği değerlendirilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofİletişim Çalışmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectYeni Medyaen_US
dc.subjectYeni Medya Çözümlemelerien_US
dc.subjectMedya ve Bourdieuen_US
dc.titleYeni Medyayı Bourdieu Açısından Okumaken_US
dc.title.alternativeReading new media from Bourdieu's perspectiveen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-9375-9320en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage10en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.institutionauthorÇelik, Hüseyinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster