Ara
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-10
Selfie’den reklama: Instagram’da e-kaynakların paylaşımları üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Dünyada ve Türkiye’de sosyal medya kullanımının giderek yaygınlaşması bu alanın reklam mecrası olarak kullanımının da yolunu açmıştır. Hedef kitlelerinin giderek sosyal medyada daha aktif hale geldiğini gören markalar, ...
Yazılı basında haber söylemi: 24 haziran 2018 cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçim haberlerinin çözümlenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Söylem kavramı zihinsel ve mantıksal düzlemde belirli bir tutarlılığa sahip bir düşünme ve algılama biçiminin yazılı ve/veya sözlü olarak ifade edilme şeklidir. Yazılı basındaki manşetlerde ve metinlerinde yer alan söylemler, ...
Dijital çağın insanı
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Yeni bir çağın eşiğindeyiz. Dijital teknolojiler doğrudan üretim ilişkilerine dâhil oldukları ve üretim biçiminin değişmesine etki ettikleri için çağ değişiyor. Geriye doğru dönüp bakıldığında görünen odur ki tarihinin her ...
Türkiye'de dijital pazarlamada marka ve tüketici ilişkisinin incelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemleri (televizyon, radyo, gazete, dergi) değil, internetin herhangi bir aracı kullanılarak gerçekleştirilen pazarlama şeklidir. E-pazarlama ya da çevrimiçi pazarlama gibi isimlerle ...
Halkla İlişkilerden Kurumsal İletişime Türkiye’deki Meslek Örgütlerinin Tweet’lerine Yönelik bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Bu çalışma, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim meslek örgütlerinin Twitter paylaşımlarında yer verdiği konuları ve bunların her iki alana ilişkin çatışan ve/veya kesişen kavramları içerip içermediğini ortaya koymayı ...
Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında Instagram kullanımı üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Yaşadığımız yüzyıl itibarı ile bilim ve teknolojik alanlarda yaşanan gelişmelere her geçen gün yenisi eklenmektedir. İnternetteki yenilikler ise her geçen gün farklı bir araştırma konusu meydana getirebiliyor, bu yeniliklerin ...
Dünya düğünden ibarettir: reality show bağlamında “Zuhal Topal’la sofrada” programı örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Reality showlar, özellikle yerel platformlara yayılmış bir dizi sosyal alana nüfuz etme kabiliyeti ile öncelikle Hollanda’da ortaya çıkmış ve ardından dünya çapında geniş bir popülerliğe ulaşmıştır. Ayrıca bu tarz programlar ...
Kurumsal iletişim üzerine: geçmişi, bugünü ve geleceği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Kurumsal iletişim alanının kapsamı ve bu alanı ilgili disiplinlerden ayıracak içerik, teori, yöntem ve uygulamalar üzerine akademik tartışmalar 1980’li yıllardan beri devam etmektedir. Bu tartışmaların temelinde, ana akım, ...
Medya, gençlik, suç ve ahlaki panik
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Bu çalışma, genç suçluluğunun medyadaki sunumu ve bir ahlaki paniğin yaratılması ve sürdürülmesi arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Ahlaki panikler sosyal değer ve çıkarlara bir tehdit olarak ortaya çıkan durum, olay, ...
Risk iletişimi perspektifinden nesnelerin interneti üzerine bir inceleme: yeni teknolojilerin yeni riskleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)
Günümüz internet araç ve teknolojileri insan yaşantısına dair çeşitli kolaylıklar sağlayabilmektedir. Özellikle son yıllarda literatüre de yerleşen Nesnelerin İnterneti (IoT-Internet of Things), pek çok farklı alanda insan ...