Başlık için İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi listeleme
Toplam kayıt 85, listelenen: 5-24
-
Ataerkil ve Anaerkil Toplumun Tarihsel Savaşımının "Avatar" Filmi Bağlamında İncelenmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)Tarih boyunca, insanın toplumsal gelişimi incelendiğinde, belki de en çarpıcı gerçek, toplumların da, aynı insanın kendi biyolojik varlığında olduğu gibi, cinsiyetleri olduğu gerçeğidir. Ve bugün yaşadığımız çağın üretim ... -
Atatürk'ün Çocukları
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)Atatürk’ün Devletin kurulma aşamasında ve öncesinde en çok önem verdiği konulardan biri de “çocuklar ” olmuştur. Çünkü; bu günün küçüklerini yarının büyükleri, ülkenin geleceği ve teminatı olarak görmüştür. Çocuklara ve ... -
“Bir Kız Hakkında” Fotoğraf Gazeteciliği olarak Moda Fotoğrafçılığı
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)Corinne’nin arkadaşı Rose Corinne’nin Londradaki dairesindeki eski bir kanepeye uzanmıştı. Rose’un etrafındaki bira ile kaplanmış halının üzerinde birkaç kupa, bir kültablası ve bir telefon kablosu vardı. Bu fotoğraf Corinne ... -
Broadcasting A Festivity Without Offending The Other
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)This paper deals with how Turkish commercial channels serve wholeheartedly the demands of political and military officials on issues involving national sentiments. Nevruz Bayramı, (a folk festivity) which was initiated ... -
Büyümüş de küçülmüşler : bir reklam çözümlemesi “Pınar sosis”
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2011)Eğlendiren eğlendirirken de bilgilendiren televizyon 20. yüzyıldan bu yana birçok olumlu ve olumsuz etkileriyle yaşamın bir parçası durumundadır. Böylesi etkili bir teknolojinin yuvaların içine girdiği ve eğlence programlarından ... -
Deneyim Odaklı Pazarlama ve Arttırılmış Gerçeklik: Arttırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Marka Tercihi Üzerindeki Etkisini Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Bu çalışmada, son yıllarda yoğun şekilde kullanımı görülen arttırılmış gerçekliğin, pazarlama ve marka alanlarında kullanımı ele alınmaktadır. Artırılmış gerçeklik, 1950’li yıllarda ortaya çıkıp günümüze kadar gelişimini ... -
Deniz Gamze Ergüven Filmlerinde Maduniyet ve Ötekileştirme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Madun sınıflar en genel anlamıyla, ötekileştirilen ve görmezden gelinen dezavantajlı grupları tanımlamaktadır. Bir gerçeklik olarak maduniyet kültürel olarak şekillenir ve madunun suskunluğunun sebebi sesini duyuramamasıdır. ... -
Dijital çağın insanı
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Yeni bir çağın eşiğindeyiz. Dijital teknolojiler doğrudan üretim ilişkilerine dâhil oldukları ve üretim biçiminin değişmesine etki ettikleri için çağ değişiyor. Geriye doğru dönüp bakıldığında görünen odur ki tarihinin her ... -
Doğrusallığın krizi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Burada ortaya atılacak hipotez şudur: Batı kültürü, en önemli enformasyonları alfanümerik kodlamayla saklayan bir söylemdir. Bu kod, farklı şekilde yapılanmış diğer kodlarla yer değiştirme sürecindedir. Eğer bu hipotez ... -
Dünya düğünden ibarettir: reality show bağlamında “Zuhal Topal’la sofrada” programı örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Reality showlar, özellikle yerel platformlara yayılmış bir dizi sosyal alana nüfuz etme kabiliyeti ile öncelikle Hollanda’da ortaya çıkmış ve ardından dünya çapında geniş bir popülerliğe ulaşmıştır. Ayrıca bu tarz programlar ... -
The Effect of Urban Landscapes As Backround Images on Perception
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)A previous study shows that background images have an effect on viewer’s perception interpreting the emotion displayed by the face presented front. (Shimada et. al, 2007) Whilst such study uses lightening and flower garden ... -
Fahrenheit 9/11 Belgeselinin İletişimsel Eylem Kuramı ve 5 Basamaklı Etik Çözümleme Modeline Göre Analizi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)Etik kavramı ve Habermas’ın iletişimsel eylem kuramından yola çıkarak Fahrenheit 9/11 belgeselinin analiz edildiği çalışmanın birinci bölümünde etik ve ahlak kavramları tanımlanarak, aralarındaki farklar ortaya konmuş; ... -
Fotoğraf sanatı çerçevesinde değişen algılar ve görme biçimleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Bu makalede, görsel üretim teknolojisinin gelişimi ile birlikte fotoğraf sanatının değişime uğradığı ve bunun sonucu olarak fotoğrafların biçim ile içeriğinde değişiklikler olduğu konu olarak seçilmiştir. Bu dönemde yaşanan ... -
Game Shows as Ritualization in Spectacle Society: The Case of "Var mısın Yok musun?"
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)This study aims to shed light on the media perception of Turkish audience through the case of “Var mısın Yok musun”. The game show has become one of the biggest phenomena in recent years, differentiating itself from other ... -
Gerçek Dijital Uçurum: Tüketiciye Karşı Vatandaş
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)Yeni medya çalışmaları birçok açıdan ele alınabilir. Bu konuda Faydalı olabilecek bir yaklaşım, yeni medyayı farklı perspektifler içinde değerlendirirken kullanıcı veya tüketici açısından incelemektir. Araştırmacılar, ... -
Godard ve Karşı Sinema
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)Gittikçe daha radikalleşen Godard, değerleri ortodoks sinemanınkilere karşı ağırlık sağlayan bir karşı-sinema geliştirdi. Ben basitçe bu karşı-sinemanın ana özellikleri hakkında bazı notlar yazmak istiyorum. Yaklaşımım, ... -
Gündelik Hayatın Bir Alanı Olarak Moda Aracılığıyla Kültürün Yeniden İnşası
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)Gündelik hayatın biçimlenmesinde, benimsenmesinde ve inşasında moda önemli bir kavram ve alan olarak etkisini giderek arttırmaktadır. Sosyo-ekonomik ve siyasal ortamdan etkilenen moda aynı zamanda kültürün önemli bir ... -
Haber Televizyonlarında Çevre Bilinci: Türkiye’de Yeşil Odaklı Programların Yer Alma Sıklığı
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Medya, geçmişten günümüze bilgilendirme işlevi çerçevesinde kamuoyunun farkındalığını artırmak konusunda önemli görevlerden birine sahiptir. Yazılı basınla başlayan bu görev teknolojinin gelişmesi ile radyo ve televizyon ... -
Haberde "Şey"leşen Bilim
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2012)Bu çalışma, bilimin haberleştirilme süreçlerine odaklanarak, gündelik yaşamımızda önemli bir yeri olan İnternet haberlerindeki bilim imgesini analiz etmektedir. Bilimin haberleştirilirken bilim ve teknoloji hakkındaki ... -
Hakimiyet-i Milliye Gazetesinde Bolşevizm Algısı ve İslam Dünyasına Bakış (1920-1921)
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Hâkimiyet-i Milliye gazetesinde Milli Mücadele yılları boyunca yayımlanan başlıca dış siyasi haber ve yazılar, Anadolu ve İslam ülkelerinin Batılı istilacılara karşı verdikleri kurtuluş mücadeleleri ile Bolşevikler ve ...