Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaradaş, Ayferen_US
dc.contributor.authorYaşar, Itır Zeynepen_US
dc.contributor.authorKırbaşlar, F. Gülayen_US
dc.date.accessioned2019-10-29T18:00:03Z
dc.date.available2019-10-29T18:00:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNek16VTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2322
dc.descriptionKırbaşlar, F. Gülay (Arel Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda kullanılan Fen ve Teknoloji Ders Kitaplarında “Madde ve Değişim” öğrenme alanındaki etkinliklerin Fen ve Teknoloji öğretim programında “Madde ve Değişim” öğrenme alanı’ nda yer alan kazanımlara uygunluk, kavram öğretimine yeterlilik, etkinlik sonrası verilen ifadelerin ve kavramların doğruluğu, ilgili konu ile uyumluluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında kullanılan Milli Eğitim Bakanlığı’nın onay verdiği üç adet 4. Sınıf ve üç adet 5. Sınıf Fen ve Teknoloji ders kitapları incelenmiştir. İncelemeler sonucunda 4.sınıf ders kitaplarındaki etkinliklerin yarısından fazlasının, 5. Sınıf ders kitaplarında ise büyük çoğunluğunun ilgili kazanımlarla uyumlu olduğu; bazı etkinliklerin ait olduğu kazanımın bulunmadığı, bazı kazanımlara yönelik birden fazla etkinlik bulunduğu, bazı kazanımlara ait etkinlik bulunmadığı belirlenmiştir. Etkinlik sonrası verilen ifadelerle ilgili bulgular incelendiğinde eksik ve yanlış tanım ve ifadelere rastlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe present study was conducted to investigate “Matter and Change” activities in the 4th and 5th Grade Science and Technology Textbook in Turkey in respect to “Science and Technology Programme” educational attainment, competency of concept teaching, accuracy of phrases and concepts after activities and in accordance with related subject. For this purpose, three 4th Grade and three 5th Grade Science and Technology Textbooks used in 2010-2011 terms and accepted as essential science textbook by Ministry of National Education were examined. Results show that more than half of the activities in the 4.th Grade textbooks and more activities in the 5.th Grade textbooks were consistent with educational attainments, some activities have no attainment, some attainments have more than one activity, and some attainments have no activities. Moreover, wrong or inaccurate definitions and phrases were determined.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.relation.ispartofNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAn examination to activities on learning domain of “Matter and Change” in the 4th and 5th Grade Science and Technology Textbooksen_US
dc.title.alternative4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji kitaplarında “madde ve değişim” öğrenme alanı etkinliklerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage94en_US
dc.identifier.endpage123en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster