Başlık için İstanbul Arel Üniversitesi Yayınları listeleme
Toplam kayıt 144, listelenen: 61-80
-
İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Teknoloji Kullanım Sıklığı ve Ebeveyn Görüşleri
(İstanbul Arel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, 2021)Giriş: Teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler, her alanda olduğu gibi eğitim alanında da kendini göstermiştir. Yapılan çalışmalarda, teknolojinin etkili ve amacına uygun olarak kullanıldığı takdirde çocuklar üzerinde olumlu, ... -
İnternet, dijital demokrasi ve bilgi dezenformasyonu ekseninde yeni medya: sosyal medya kullanıcıları üzerinden değerlendirme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)İnternet demokrasisi kavramı aracın etkileşimselliği noktasında temsili demokrasiyi katılımcı demokrasiye dönüştürerek, bilgiye ulaşımın eşit bir şekilde yayılması, erişim kolaylığı ve ifade özgürlüğü gibi kazanımları ... -
İstanbul Sözleşmesinin Hukuki Boyutu ve Pratikteki Değeri
(İstanbul Arel Üniversitesi Uluslararası Stratejik Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2020)İstanbul Sözleşmesinin Hukuki Boyutu ve Pratikteki Değeri -
İşletmeye giriş
(Hiperlink Yayınları, 2019)Çağdaş bir yaklaşımla işletmelerin yönetsel ilke ve fonksiyonlarını konu alan bu çalışma; küreselleşme, teknoloji ve etik ekseninde evrilen günümüz iş ortamının temel unsurlarını anlamada temel bir kaynak niteliğindedir. ... -
İttihat ve Terakki Cemiyeti Süleymaniye Kulübü'nün Anadolu Köylüsü İçin Çıkardığı Bir Yayın: Işık
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Halkçılığın ve köycülüğün belirgin bir gelişme gösterdiği II. Meşrutiyet döneminin ilk yıllarında İstanbul’da İttihat ve Terakki Süleymaniye Kulübü tarafından köylüler için Işık isimli bir yayın çıkarılmıştır. Dönemin ... -
Kadına şiddet konusunda bir değerlendirme: “lütfen beni istismar etme”
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2016)Kadına yönelik şiddet pek çok ülkede olduğu gibi ülkemizde de yaşanmaktadır. Ne yazık ki her geçen gün kadınların şiddete maruz kaldığı görülmektedir. Ülkemizde kadın istismarını ve bu konuda gerek Devletin gerekse özel ... -
Kadına yönelik şiddet haberlerinin kamuoyuna etkisi: üçüncü aşama gündem belirleme çalışması
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)Medya hangi olayların yaşandığı ve hangi problemlerin olduğuna yönelik bilgileri kamuya aktarmaktadır. İnsanlar medya organlarını takip etmeseler bile medya iletilerini takip eden kişilerle iletişim içine girerek bir şekilde ... -
Kadının "Metalaştırılma" Sorununun Sosyal Medya Üzerinden Okunması: Ala Loca Üzerine Bir İnceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013)Bu araştırma genel bağlamda medyadaki kadın temsilinin politik olduğundan hareketle günümüz popüler kitle iletişim araçlarından internet kullanım alanı olarak sosyal medyadaki İslami kadın temsillerinin okumasını ... -
Kamu Hizmeti ve Sİyasal Despotizm Arasında Kamu Yayıncılığını Yeniden Düşünmek: 2002-2012 Kesitinde Türkiye'de Kamusal Yayıncılık
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)Medya sektörü; neo liberalizmin küresel olarak uygulamaya konulduğu 1980’lerden itibaren, hem ulusal hem de küresel düzeyde, önemli değişimlere tanık olmaktadır. Süre giden değişim sürecinin etkilediği alanlar arasında ... -
Kanal İstanbul Projesinin Güvenlik Değerlendirmesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Uluslararası Stratejik Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2020)Kanal İstanbul Projesinin Güvenlik Değerlendirmesi -
Kazakistan medyasında Türkiye ve Kazakistan’ın dış ilişkilerine kısa bir bakış denemesi
(İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)gerekliliğine üzerine yapılmıştır. Bu amaçla, 2004 yılının son üç ayı ile 2005 yılı Ocak ayı olmak üzere toplam 4 ayda Türkiye Cumhuriyeti Almatı Basın Müşavirliği’nin Kazakistan gazeteleri ve bazı internet haber siteleri ... -
Koronavirüs salgın kaynağına farklı bir bakış: domuz ve ürünleri vektör olabilir mi?
(İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Koronavirüs küresel salgını bir zoonoz olarak tüm şiddetiyle devam ederken virüsün insan türüne geçmesine yol açan hayvan (ara konak) kesin olarak belirlenememiştir. Teknolojinin çok ileri düzeyde olduğu çağımızda güvenilirliği ... -
Köşe Yazarlığı ve Ekrem Dumanlı'nın Yazılarında Muhteva
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)Köşe yazarını, ele aldığı konuların muhtevası ve dağılımına göre irdeleyen bu çalışma, uzun süredir köşe yazarlığı yapan Ekrem Dumanlı’nın yazılarını araştırma nesnesi olarak seçmiştir. Zaman Gazetesi’nde yer alan köşe ... -
Kraniosakral Terapi
(İstanbul Arel Üniversitesi, 2017)Kraniosakral terapi; kas-iskelet sistemi problemleri, bilişsel ve duygusal problemler, üriner sistem problemleri, mide-bağırsak problemleri, astım, çocuklarda görülen çeşitli engel durumları gibi farklı birçok klinik durumda ... -
Kredi Kartı Kullanımına Yönelik Genel Tutumu Etkileyen Faktörler: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)Her geçen gün kredi kartı kullanımı insanların yaşamına daha fazla girmektedir, özellikle geleceğin tüketicileri olacak gençlerin kredi kartlarına yönelik mevcut tutumları pazarlama sektörü açısından önem kazanmaktadır. ... -
Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında Instagram kullanımı üzerine bir inceleme
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Yaşadığımız yüzyıl itibarı ile bilim ve teknolojik alanlarda yaşanan gelişmelere her geçen gün yenisi eklenmektedir. İnternetteki yenilikler ise her geçen gün farklı bir araştırma konusu meydana getirebiliyor, bu yeniliklerin ... -
Kurum kimliğinin bir yansıması olarak kurumsal yayınlar: Koç Holding "Bizden Haberler" ve Çalık Holding "Çalık Haber" dergilerinin karşılaştırmalı analizi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Araştırma, ülkemizde önemli bir pazar payına sahip olan Koç Holding ve Çalık Holding’in kurumsal dergilerini karşılaştırmalı olarak analiz etmekte ve kurumsal kimlik ögelerine yer vermeleri açısından aralarındaki farkları ... -
Kurum Kültürünün İletişim Memnuniyetine Etkisi
(The Effect of Corporate Culture on Communication Satisfaction, 2014)Kurumların yoğun rekabet ortamında var olma mücadelesi verdiği günümüz ekonomik ve toplumsal düzende farklılığı yaratmak en büyük avantaj olarak karşımıza çıkmaktadır. Kurumların farklılık yaratabilecekleri ve rakiplerinden ... -
Kurumsal iletişim üzerine: geçmişi, bugünü ve geleceği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Kurumsal iletişim alanının kapsamı ve bu alanı ilgili disiplinlerden ayıracak içerik, teori, yöntem ve uygulamalar üzerine akademik tartışmalar 1980’li yıllardan beri devam etmektedir. Bu tartışmaların temelinde, ana akım, ... -
Kurumsal Sosyal Sorumluluk: Vestel Örneği
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Günümüzde teknolojinin gelişimi ve rekabet ortamı firmaları yeni arayışlara yönlendirmektedir. Artık şirketler ürün/hizmet üretip satmaktan daha farklı konulara da yoğunlaşmaktadır. Kuruluşların hızla değişen ekonomik, ...