ORCID "TR31984" Fakülteler için listeleme
-
Alternatif turizm
Albayrak, Aslı (Detay Yayıncılık, 2013)Bu kitap, turistik bir ürün olarak alternatif turizm türlerinin nasıl oluşturulduğu ve turistik ürün kavramı ışığında ülkemizdeki turistik ürün çeşitleri hakkında bilgi vermektedir. Çalışmada öncelikle turizm endüstrisinin ... -
Ekolojik köy projesinin yerel değerlerin pazarlanması kapsamında değerlendirilmesi: Örnek olay çalışması
Albayrak, Aslı; Özkul, Emrah; İpar, Mehmet Sedat; Demirer, Dilek (Kafkas Üniversitesi, 2013)Dünyanın pek çok bölgesinde turistik seyahatlerin kırsal alanlara doğru yöneldiği ve bu yönelimin artarak devam ettiği bilinmektedir. Özellikle, keşfedilmemiş pek çok turizm ürününü bünyesinde toplaması bakımından Karadeniz ... -
Farklı milletlerden turistlerin Türk mutfağına ilişkin görüşlerinin saptanması üzerine bir çalışma
Albayrak, Aslı (Yaşar Üniversitesi, 2013)Bir ülkenin mutfak kültürü o ülkeyi ziyaret eden yabancı turistlerin tatil deneyimleri içerisinde önemli yer tutmaktadır. Bu nedenle farklı milletlerden ülkemize gelen turistlerin Türk mutfağına ilişkin görüşleri hakkında ... -
İnovasyon örneği olarak moleküler mutfağın İstanbul'daki restoran işletmelerinde uygulanmasına yönelik bir araştırma
Albayrak, Aslı; Kızılırmak, İsmail (Erciyes Üniversitesi Yayınları, 2013)Restoran işletmelerinin müşterilerinin ihtiyaç ve isteklerini en iyi şekilde karşılayarak rekabette ön plana çıkabilmeleri için ürünlerini sürekli olarak değerlendirmeleri, yenilik yapmaları ve müşterilerine farklı olanı ... -
İstanbul’daki konaklama işletmelerinin rekreasyon faaliyetlerinin değerlendirilmesi
Albayrak, Aslı (AJIT-e, 2012)Rekreasyon faaliyetleri gerek konaklama işletmelerinde kalmakta olan gerekse işletmeyi günübirlik kullanmak isteyen misafirler için işletmenin kalitesini, imajını ve çekiciliğini ifade etmektedir. Aynı zamanda rekreasyon ... -
Konaklama işletmelerinde pazarlama iletişimi açısından yeni bir uygulama: sosyal paylaşım siteleri ve misafir ihtiyaçları
Albayrak, Aslı (2013)Günümüzde dünya genelinde pek çok işletme sosyal ağlar aracılığı ile potansiyel ve fiili müşterilerine ulaşmaya çalışmaktadır. Sosyal ağları pazarlama aracı olarak kullanan işletmelerden biri de konaklama işletmeleridir. ... -
Konaklama işletmelerinde uygulanan farklı tekstil temizlik yöntemleri ve misafir görüşleri
Albayrak, Aslı; Tokyürek, Şadan (Detay Yayıncılık, 2010)Bu araştırma, tekstil ürünlerinin temizlik ve bakımını kendi çamaşırhanesinde yapan ve ticari bir firmaya yaptıran konaklama işletmelerinin tekstil ürünlerinin seçim, temizlik ve bakım uygulamalarıyla bu konaklama ... -
Kış turizmi turistlerinin seyahat motivasyonları
Albayrak, Aslı (Erciyes Üniversitesi Yayınları, 2013)Günümüzde pek çok turist rahatlamak, dinlenmek, eğlenmek, çeşitli faaliyetlere katılmak, karmaşıklaşan yaşamın stresinden uzaklaşmak gibi pek çok nedenden dolayı kış aylarında da seyahat etmekte ve kış turizm merkezlerine ... -
Restoran işletmelerinde müşteri şikayetleri ve şikayete ilişkin davranışlar
Albayrak, Aslı (Paradoks, 2013)Restoran işletmeleri için şikayet, işletmenin müşterilerini uzun süre elinde tutması, karlılığını arttırması ve imajı açısından son derece önemlidir. Bu çalışma müşterilerin restoran işletmelerinde karşılaştıkları sorunları, ... -
Role of internet demand as source of information in customer decision marketing and suggestions for hotels
Albayrak, Aslı (Adnan Menderes University, 2011)At the present day, all types of business which producing good and services use information technology and especially internet effectively based on modern marketing. Thereby, business achieve own purpose easily, at the ... -
Teknolojik bir yenilik olarak QR kodlarının otel işletmelerinde benimsenme durumu
Albayrak, Aslı (Gazi Üniversitesi, 2013)… -
Türk turizminde sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmenin ön koşulu : ülke imajı
Albayrak, Aslı (Düzce Üniversitesi, 2011)Ülkeler turizm endüstriden elde ettikleri payı arttırmak için kıyasıya rekabet etmektedirler. Bu rekabette öne çıkma adına ülkeler endüstrilerini ne kadar geliştirirlerse geliştirsinler öncelikle potansiyel turist olan ... -
Üçüncü yaş turistlerinin otellere bağlı restoranlarında yiyecek ve içecekler ile ilgili karşılaştıkları sorunlar
Albayrak, Aslı (Balıkesir Üniversitesi, 2014)Problem Durumu: Tüm dünyada 50 yaş üzerindeki bireylerin sayısı gittikçe artmaktadır ve bu grup turizm endüstrisinde üçüncü yaş turisti olarak isimlendirilmektedir. Söz konusu grup yaşam sürelerinin uzaması, boş zamanlarının ... -
Y kuşağı turistlerin destinasyon imaj algıları üzerine bir araştırma
Albayrak, Aslı; Özkul, Emrah (2013)Bu çalışma, kendinden önceki ve sonraki kuşaklardan farklı özellikler gösteren Y kuşağı turistlerin tatil yerlerine karar vermeleri üzerine destinasyon imajını oluşturan faktörlerin etkisini saptamak ve Y kuşağı turistlerin ...