dc.contributor.advisor | Odabaşı, Bahattin | en_US |
dc.contributor.author | Demir, Emine İrem | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-02-16T15:05:01Z | |
dc.date.available | 2016-02-16T15:05:01Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Demir, E.İ. (2014). Sinemada deneysel tipografi kullanımı ve bir örnek incelemesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12294/107 | |
dc.description.abstract | Toplumsal gelişmelere bağlı olarak farklı tanımlamalarla ve farklı ifade biçimleri ile kullanılan tipografi günümüze gelene kadar iletişimi sağlayan kültürlerarası ortak bir iletişim aracı olma özelliğini korumuştur. Günümüzde ise kazanmış olduğu yeni anlam, kavram ve biçim ilişkisi ile görsel sanatlar içinde işlevselliğini yeniden tanımlamaktadır. Teknoloji ve grafik tasarımın etkileşimi tasarımlarda var olan kuralların güncellenmesini gündeme getirmiştir. Bu durum bugünün ve yarının tasarım anlayışı içinde teknolojinin önemli bir etken olduğu gerçeğini tasarımcının fark etmesini sağlamıştır. Farkındalık sınırlı olan çalışma mekânlarının genişlemesine ve yeni alternatiflerin belirlenmesine neden olmuştur. Sinema bu tez çalışması için belirlenmiş yeni alternatif mekân olarak kabul edilmiştir. Geçmişi ilk sinemaya dayanan sinema- tipografi ilişkisi tipografi–kağıt ilişkisinin ön planda tutulması nedeniyle önemsenmemiş ve geride kalmıştır. Grafik tasarımda yeni ifade biçimi arayışları sinema içinde geçerli bir döngü durumundadır. Tipografinin sinemada kullanımı düşüncesi sinema için yeni bir ifade biçimi oluşturmuştur. Toplam beş bölümden oluşan bu tezin birinci kısmında; tezin problemi, amacı, yöntemi üzerinde durulmuştur İkinci bölümde tipografinin tarihsel gelişim süreci içince geçirdiği evrim anlam, biçim ilişkisi, toplumsal olaylar ve teknoloji bağlamında ele alınmış ve günümüz teknolojisi ile tipografi arasındaki etkileşimden bahsedilmiştir. Üçüncü kısımda ise, teknolojinin gelişmesine bağlı olarak tasarım ve sergileme alanı kağıtla sınırla kalmayan tipografinin hareketli tasarıma (kinetik tasarım) dönüştürülmesi üzerinde durulmuştur. Bu bağlamda kavram, biçim ve mekan olgusu üzerinden tipografi tasarımının durumu örneklerle zenginleştirilmiştir. Dördüncü kısımda ise; inceleme alanı sinema olarak belirlenmiş mekanda, tipografisinema ilişkisi üzerinde durulmuştur. Sinemanın anatomik yapısı içinde tipografinin kullanımı ve kattığı anlam üzerinden tipografinin rolü örnekler üzerinden aktarılmıştır. Son bölüm olan sonuç kısmında ise tez çalışmasına genel bir özetle bakılmış ve bu çalışmayla var olan ve ortaya çıkan durumlardan bahsedilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tipografi | en_US |
dc.subject | Mekan | en_US |
dc.subject | Sinema | en_US |
dc.subject | Kinetik Tasarım | en_US |
dc.subject | Teknoloji | en_US |
dc.title | Sinemada deneysel tipografi kullanımı ve bir örnek incelemesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü, Grafik Tasarım Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.institutionauthor | Demir, Emine İrem | en_US |