Montessori eğitiminin 4-5 yaş çocuklarının motor beceri, görsel algı ve bellek, el-göz koordinasyonu ile küçük kas becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi
Özet
4-5 yaş grubu çocuklarının motor beceri, görsel algı ve bellek, elgöz koordinasyonu ile küçük kas becerilerini kazandırmada Montessori Eğitim Programının etkililiğinin değerlendirilmesi bu çalışmanın amacını oluşturmuştur. Bu amaçla Bahçelievler Belediyesi Anaokulunda eğitim gören 4-5 yaş grubu çocuklara Montessori Eğitim Programı ve MEB Okul Öncesi Eğitim Programı ile motor beceri, görsel algı ve bellek, el-göz koordinasyonu ile küçük kas becerileri kazandırılmaya çalışılmış ve hangi yöntemin daha etkili olduğu araştırılmıştır. Araştırmaya, MEB Okul Öncesi Eğitim Programı ile eğitim gören 4yaş grubu 10 çocuk ve 5 yaş grubu 10 çocuk, toplam 20 çocuk iki grup olarak ve Montessori Eğitim Programı ile eğitim gören 4-5 yaş karma grubu 20 çocuk tek grup olmak üzere toplam 40 çocuk dahil edilmiştir. 12 hafta boyunca 20 çocuk 4ve 5 yaş grubu ayrı iki grupMEB Okul Öncesi Eğitim Programı ile diğer 20 çocuk ise 4 ve 5 yaş grubu karma bir grup Montessori Eğitim Programı ile eğitim almaya devam etmiştir. Araştırmada Montessori Eğitim Programı ve MEB Okul Öncesi Eğitim Programı ile eğitim alan 45 yaş çocuklarının motor beceri, görsel algı ve bellek, el-göz koordinasyonu ve küçük kas becerilerinin gelişimindeki farkı incelemek amacıyla Gesell Gelişim Testi ve Denver II Gelişimsel Tarama Testi kullanılmıştır. Sonuçta, Montessori Eğitim Programı ve MEB Okul Öncesi Eğitim Programı ile eğitim gören çocuklarının ön test başarıları arasında anlamlı düzeyde fark bulunmazken, son test başarıları arasında Montessori Eğitim Programı ile eğitim gören grup lehine anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmuştur Assessing the effectiveness of Montessori Education Program in bringing small muscle skills with 4-5 age group children’s motor skills, visual perception and memory, hand-eye coordination, constitutes the purpose of this study. In this regard, small muscle skills with motor skill, visual perception and memory, hand-eye coordination were tried to be brought to 4-5 age group children who receive education in Nursery School of Bahçelievler Municipality with the help of Montessori Education Program and Preschool Education Program of the Ministry of Education and the aspect of the methods being more effective was researched. 10 children at the age of 4 and 10 children at the age of 5, 20 children as two groups in total, who receive education with Preschool Education Program of the Ministry of Education and mixed 20 children as a single group at the ages of 4-5, who receive education with Montessori Education Program, 40 children in general total were covered in the research. During 12 weeks, 20 children from 4 and 5 age groups continued to receive education with Preschool Education Program of the Ministry of Education as two separate groups, while other 20 children from 4 and 5 age groups continued to receive education with Montessori Education Program as a mixed group. In the research, while there were no significant differences between preliminary test achievements of the children who receive education with Montessori Education Program and Preschool Education Program of the Ministry of Education, a substantial difference was discovered between the final test achievements in favor of the group which receives education with Montessori Education Program
Kaynak
Turkish Studies (Elektronik)Cilt
11Sayı
3Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnek5qSTJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12294/2310
http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9053