Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDeniz, Mehmet Enginen_US
dc.contributor.authorYolalan, Hüseyinen_US
dc.date.accessioned2016-02-23T10:19:01Z
dc.date.available2016-02-23T10:19:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationYolalan, H. (2013). Ergenlerde depresyon ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/140
dc.description.abstractErgenlerde depresyon ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkiyi inceleyen bu araştırmada; cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, anne babanın hayatta olup olmadığı, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, anne babanın birlikte olup olmadığı, algılanan sosyoekonomik düzey ve okul türü gibi bağımsız değişkenler ele alınmıştır. Uygulama, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Maltepe ilçesinde bulunan, araştırmaya katılmayı kabul eden Orhangazi Lisesi, Maltepe Anadolu İmam Hatip Lisesi, Maltepe Ticaret Meslek Lisesi, ECA. Elginkan Anadolu Lisesi, Maltepe Anadolu Lisesi öğrencilerinden oluşan 280 kız, 129 erkek olmak üzere 409 öğrenciyle yapılmıştır. Araştırmada depresyon düzey ve belirtilerini ölçmek için Zung Depresyon Ölçeği bağlanma stillerini ölçmek için İlişki Ölçekleri Anketi ve kişisel bilgiler için ise Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırma kapsamında kullanılan ölçme araçlarından elde edilen verilere dair frekans ve yüzdelik dağılımlar hesaplanmış, elde edilen sonuçlar tablolar halinde bulgular bölümünde gösterilmiştir. Verilerin analizi aşamasında, depresyon ve bağlanma puanlarının demografik özellikler açısından farklılıklarını belirlemek için hipotez testleri kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farklılıkları belirlemek için “t” testi, “tek yönlü varyans analizi” ve “kruskal wallis testi” kullanılırken, anlamlı düzeyde farklılığın tespit edildiği durumlarda hangi ikili gruplar arasında fark olduğunu belirlemek amacıyla da çoklu karşılaştırma yöntemlerinden Tukey ve LSD testlerinden yararlanılmıştır. Depresyon düzeyi ve belirtileri ile bağlanma alt ölçekleri arasındaki ilişki Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı ile hesaplanmıştır. Araştırma kapsamında tüm verilerin anlamlılık düzeyi en az .05 düzeyinde sınanmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS for Windows 15.0 istatistik paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında, ergenlerin depresyon düzeyiyle güvenli bağlanma arasında negatif yönlü, depresyon düzeyiyle korkulu ve saplantılı bağlanma ile de pozitif yönlü bir ilişki olduğu bulunmuştur. Depresyon belirtileriyle güvenli bağlanma arasında negatif yönlü, depresyon belirtileriyle korkulu, kayıtsız ve saplantılı bağlanmayla da pozitif yönlü ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca: Cinsiyet değişkenine göre depresyon düzeyi anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Yaş, kardeş sayısı, anne babanın hayatta olup olmadığı, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu, anne babanın birlikte olup olmadığı, algılanan sosyoekonomik düzey ve okul türüne göre depresyon düzeyi farklılaşmamaktadır. Cinsiyet, kardeş sayısı, babanın eğitim durumuna göre depresyon belirtileri farklılaşmaktadır. Yaş, anne babanın hayatta olup olmadığı, annenin eğitim durumu, anne babanın birlikte olup olmadığı, algılanan sosyoekonomik düzey ve okul türüne göre depresyon belirtileri farklılaşmamaktadır. Cinsiyet, kardeş sayısı, annenin eğitim durumu, okul türü değişkenlerine göre bağlanma stilleri farklılaşmaktadır. Yaş, anne babanın hayatta olup olmadığı, babanın eğitim durumu, anne babanın birlikte olup olmadığı, algılanan sosyoekonomik düzeye göre bağlanma stilleri farklılaşmamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectDepresyonen_US
dc.subjectErgenlik Dönemien_US
dc.titleErgenlerde depresyon ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikoloji Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorYolalan, Hüseyinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster