Hareketli görüntülerin reklamlar üzerindeki etkisinin incelenmesi
Künye
Akçayoğlu, Baturhan. (2018). Hareketli görüntülerin reklamlar üzerindeki etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbulÖzet
Reklamlar, iletişimin en güçlü ögeleri ve hayatımızın vazgeçilmez bir olgusudur. Tüketimin hızlı artması reklamları doğrudan etkilemektedir. Reklamlar, günlük yaşamda insanların karşısına çeşitli noktalarda, farklı yöntemlerle ve sıkça çıkmaktadır. Dijital çağın sağladığı olanakları kullanarak, belirli amaçlar doğrultusunda kitleleri etkilemeyi, yönlendirmeyi ve amaca yönelik harekete geçirmeye hedefler. Teknolojik araçların çeşitliliği ve yaşamın odak noktasında olmaları reklamlar açısından hareketli görüntülerin kullanılması doğru reklam stratejisidir. Haraketli görüntülerde kullanılan teknikler, hedef kitlenin duygu ve düşüncelerini doğrudan etkiler. Reklamlarda kullanılan hareketli görüntüler ses ve müzikle birleşince duygusal bir etki oluşturur. Bu etki reklam mesajlarının hatırlanması, bilinmesi ve dikkat çekmesi açısından önemlidir. Bu tez içerik olarak, reklam ve hareketli görüntü kavramlarını tarihsel süreçlerinde inceleyerek ulaştıkları noktaları ve birlikte kullanıldıklarında hareketli görüntülerin reklamlar üzerindeki etkisinin nasıl olduğunun yorumlanmasıdır.