Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKortak, Yeniceler İrem
dc.date.accessioned2023-05-08T05:41:26Z
dc.date.available2023-05-08T05:41:26Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationKORTAK, İ. Y. (2023). Euronews ve The New York Times Örnekleri Üzerinden Sürükleyici (Immersive) Gazeteciliğin Analizi. TRT Akademi, 8(17), 396-415.en_US
dc.identifier.issn2149-9446
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37679/trta.1207113
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3814
dc.description.abstractSanal gerçeklik teknolojileri dijital dönüşümün neticesinde giderek kendini geliştirmekte ve birçok alanın içerisine dahil olabilmektedir. Bu teknolojinin gazeteciliğin içine girmesinin sonucunda da farklı anlatı türleri ortaya çıkmaktadır. Sarmal (immersive) gazetecilik, sözü edilen anlatı türlerinden biri olarak kendini göstermektedir. Immersive kelimesi sarmal, sarmalayan, üç boyutlu, sürükleyici gibi farklı anlamlarda kullanılmakta ancak gazetecilik ile bir arada değerlendirildiğinde tam olarak Türkçe karşılığı bulunmamaktadır. Çalışmada bu sebeple yaygın olarak tercih edilen sarmal gazetecilik terimi kullanılmıştır. Sanal gerçeklik teknolojilerinin sunduğu imkânlar doğrultusunda gerçekleştirilen bu gazetecilik türü günümüzde ağırlıklı olarak 360° ile izlemeye imkân tanıyan görüntülerden oluşmaktadır. Bu kapsamda çalışmada 360° görüntülerle haberlerini oluşturan Euronews ve The New York Times incelenerek her iki haber mecrasının YouTube üzerinden yükledikleri haber videoları içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonucunda 360° haber videolarının ağırlıklı olarak kültür-sanat ve seyahat konularında verildiği, mecraların 360° haber videoları yükleme sıklıklarının yıllar içerisinde farklılaştığı ve her iki mecranın da haberlerini benzer sürelerde sundukları saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTRTen_US
dc.relation.ispartofTRT Akademien_US
dc.identifier.doi10.37679/trta.1207113en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanal Gerçekliken_US
dc.subjectSarmal Gazeteciliken_US
dc.subjectVRen_US
dc.subjectYeni Medyaen_US
dc.subject360° Videoen_US
dc.titleEuronews ve The New York Times Örnekleri Üzerinden Sürükleyici (Immersive) Gazeteciliğin Analizien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-5375-8013en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage396en_US
dc.identifier.endpage415en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorKortak, İrem Yeniçeler


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster