Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöktürk, Begümhanen_US
dc.date.accessioned2021-04-09T11:30:52Z
dc.date.available2021-04-09T11:30:52Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationGöktürk, B . (2017). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK: VESTEL ÖRNEĞİ . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 6 (11) , 13-50 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/53136/701465en_US
dc.identifier.issn2146-4162
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/53136/701465
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2684
dc.description.abstractGünümüzde teknolojinin gelişimi ve rekabet ortamı firmaları yeni arayışlara yönlendirmektedir. Artık şirketler ürün/hizmet üretip satmaktan daha farklı konulara da yoğunlaşmaktadır. Kuruluşların hızla değişen ekonomik, sosyal ve politik çevrenin ihtiyaçlarına cevap verme gereksiniminden kaynaklanan sosyal sorumluluk kurumlar için birincil öneme sahip olmuştur. Bu çalışmada, kurumsal sosyal sorumluluk kavramı ele alınarak teorik ve uygulamalı olarak incelenmiştir. Bu bağlamda iki ayrı birincil araştırma gerçekleştirilerek, kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının etkisi değerlendirilmiştir. Araştırmalardan kurumsal sosyal sorumluluğun genel anlamda nasıl algılandığı ve bir markanın uygulamalarının nasıl değerlendirildiği sonucuna ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu çerçevede, Türkiye’nin büyük ulusal markalarından biri olan Vestel ele alınmıştır. Beyaz eşya sektörünün önemli markalarından biri olan Vestel çeşitli kurumsal sosyal sorumluluk uygulamaları gerçekleştirmektedir. Çalışmada bu uygulamaların tüketici gözü ile nasıl değerlendirildiği aktarılmıştır. Araştırmanın kapsamı, KSS’nin bir kavram olarak nasıl algılandığı ve bir marka olarak Vestel’in KSS çalışmalarının nasıl algılandığının tespiti olmak üzere iki ana bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın akış ve soru formunun hazırlanmasında; Schuyt vd. tarafından kullanılan 8 maddelik KSS’yi genel değerlendirme soruları ve Ay ve Erçen tarafından aktarılan örgütsel etkililik anketi kullanılmıştır. Her iki araştırmada kullanılan ölçek soruları, niteliksel ve niceliksel olarak değerlendirilmiştir. Araştırma çerçevesinde, 5 noktalı likert skalası yardımı ile hayırseverlik ölçümü yapılmıştır. Çalışma kapsamında yapılan kantitatif araştırmada tüketicilerin KSS’yi genel olarak olumlu algıladıkları, kurumların KSS faaliyetlerini önemsedikleri ortaya çıkmıştır. Vestel özelinde yapılan değerlendirmede tüketicilerin çoğunun Vestel KSS uygulamaları hakkında haberdar olmadıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofİstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Sorumluluken_US
dc.subjectKurumsal Sosyal Sorumluluk Uygulamalarıen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectToplumsal Faydaen_US
dc.titleKurumsal Sosyal Sorumluluk: Vestel Örneğien_US
dc.title.alternativeCorporate Social Responsibility: The Case of Vestelen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US
dc.institutionauthorGöktürk, Begümhanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster