Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEker Akgöz, Burcuen_US
dc.contributor.authorEngin, Elifen_US
dc.date.accessioned2021-03-15T12:26:47Z
dc.date.available2021-03-15T12:26:47Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationEker Akgöz, B , Engin, E . (2014). Kurum Kültürünün İletişim Memnuniyetine Etkisi . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 3 (5) , 61-83 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31610/375946en_US
dc.identifier.issn2146-4162
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31610/375946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2647
dc.description.abstractKurumların yoğun rekabet ortamında var olma mücadelesi verdiği günümüz ekonomik ve toplumsal düzende farklılığı yaratmak en büyük avantaj olarak karşımıza çıkmaktadır. Kurumların farklılık yaratabilecekleri ve rakiplerinden ayrışabilecekleri en önemli unsur ise kurum kültürüdür. Çünkü kültürün var olduğu yerde oluşum, gelişim, değişim ve yenilenme gibi birçok yapılanma karşımıza çıkmaktadır. Kurum kültürü ‘durağan’ değil ‘hareketli’ bir kavramdır ve bu durum da kurumlara önemli bir avantaj yaratmaktır. Kurum kültürünün temelinde insan vardır. Kuruma giren her yeni birey, kurumun kültürünü öğrendiği gibi, bu kültürün taşıyıcısı ve aktarıcısıdır. Kurumların en önemli paydaşlarından olan çalışanlar kültürün aktarımını gerçekleştirirken, çalışanların motivasyonu, tatmini ve kurum içindeki iletişimin güçlü bir şekilde sağlanması kültürün güçlenmesine de imkan sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Denison’ın kurum kültürü modeli çerçevesinde, çalışanların iletişim memnuniyetini belirlemektir. Bu doğrultuda, örnek kurum olarak seçilen Garanti Bankası çalışanlarıyla anket çalışması yapılmıştır. Kurumun kültür yapısı bu model çerçevesinde ortaya konulmuş ve bu yapının iletişim memnuniyetine olan etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, Denison’ın kurum kültürü modelinde bulunan misyon, uyum, katılım ve tutarlılığın, iletişim memnuniyetine olan etkisi belirlenmiştir. Denison’ın kurum kültürü modeli faktörleri ile iletişim memnuniyeti arasında uyum öğesi haricinde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu tespit, kurumun yöneticileri ve çalışanlarının algıladıkları ‘kurum kültürü’ ile ‘iletişim memnuniyeti’ arasındaki ilişkiyi değerlendirmemiz açısından önem taşımaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherThe Effect of Corporate Culture on Communication Satisfactionen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKurum Kültürüen_US
dc.subjectDenison’ın Kurum Kültürü Modelien_US
dc.subjectİletişim Memnuniyetien_US
dc.subjectEtkien_US
dc.subjectMakaleen_US
dc.titleKurum Kültürünün İletişim Memnuniyetine Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage61en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster