Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDumanlı Kürkçü, Duyguen_US
dc.date.accessioned2019-10-29T18:00:00Z
dc.date.available2019-10-29T18:00:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVNU1UYzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2299
dc.description.abstractYeni medyanın en önemli özelliklerinden birisi, iletişim sürecinde bireylerin birbirleriyle etkileşimine olanak tanımasıdır. Genel bir tanımlamayla etkileşim kavramı bireylerin karşılıklı olarak ileti alış verişinde bulunmaları durumudur. Etkileşim özelliği sayesinde bireyler, medya mesajlarına kişisel yorumlarını ekleyerek onları yeniden üretebilmekte ya da söz konusu medya mesajlarını paylaşarak (retweet ederek) yeniden dolaşıma sokabilmektedirler. Bu araştırmada haber ajansları ve gazetelerden gelen iletilerin etkileşim düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla 1 Mayıs - 31 Temmuz 2016 tarihleri arasında Doğan Haber Ajansı (DHA), Anadolu Ajansı (AA), Sabah Gazetesi, Sözcü Gazetesi ve Hürriyet Gazetesinin resmi Twitter hesaplarından gönderilen toplam 81.174 tweet kaydedilmiştir. Kullanıcıların etkileşim düzeyini belirlemek için kaydedilen tweetlerin, retweet edilme ve beğeni sayıları üzerinden analiz gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizde haber tweetlerinin 48 saat içindeki etkileşim oranları, günün belli zaman dilimlerinde gönderilen tweetlerin kullanıcılar tarafından ne kadar retweet edildiği ve beğenildiği, retweet ve beğeni sayılarının toplam takipçi sayılarına oranları hesaplanarak kullanıcıların etkileşim düzeyleri belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe most important features of the new media environments is that people are enable to interact to each other in communication process. Boadly speaking, it can be said that interaction is a mutual activity based on the way that people react to each other. Due to interaction between people, they are able to regenerate media messages by adding their personal comments to the media messages or to recirculate by sharing or by retweet them. The purpose of this paper is to determine the interaction level of messages getting out throught mass media which is especially based on news media. For this purpose, 81.174 recorded tweets in the official twitter accounts of Doğan News Agency (DHA), Anadolu Agency (AA) and three Turkish daily newspapers, Sabah, Sözcü and Hürriyet, are examined by considering the total number of days between May 1st, 2016 and July 31, 2016. The analyse is based on the numbers of retweets and likes which are mentioned above in order to explain the level of users’ interaction. The analyses are based on the calculation of the users’ interaction levels in terms of the level of interactivity in tweets from news for a 48 hour, how many tweets are retweeted and liked by users in special time breaks and the proportion of the total amount of mentioned retweets and likes to the total amount of followersen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofErciyes İletişim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleHaber Tweetleri Üzerinden Kullanıcı Etkileşiminin Analizien_US
dc.title.alternativeThe Analysis of the User Interaction From the Perspectives of News Tweetsen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage314en_US
dc.identifier.endpage325en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorDumanlı Kürkçü, Duyguen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster