Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Türkiye sinemasında lezbiyen stereotipinin temsili
(2016)
Popüler bir kitle iletişim aracı olarak sinema, toplumun cinsel kimliklere olan genel anlayışını etkilemektedir. Toplumsal gerçeklik ile sinema arasındaki karşılıklı ilişkiden yola çıkarak, Türkiye filmlerinde temsil edilen ...
Yeni Medya ve Sanat İlişkisi: Sinemanın Dönüşümü
(2016)
Müzeler, sanat galerileri, tiyatro, sinema ve performans sanatları her daim nesnelere oryante edilmektedir ve sunumları gerçekleştirilmektedir. Özellikle, son on yılda sanat çalışmaları alanında kendine yer bulan yeni ...
Butterfly Effect filmi örneğinde karşı sinemanın Hollywood'da dönüşümü
(Yeditepe Üniversitesi, 2014)
Bu çalışmanın amacı; anlatı açısından anaakım sinemanın karşısında duran “karşı sinema” kavramına açıklık getirmek; klasik anlatıyı benimseyen ve high concept filmler üreten Hollywood sinema endüstrisinin son yıllarda kendi ...
Pilotluk Mesleğinde Hegemonik Erkekliğin İnşası ve Krizi Üzerine İnceleme: Top Gun ve Flight Filmleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)
Bu çalışmanın amacı, kadın ve erkeğin biyolojik cinsiyetlerine uygun kimlik inşa etme sürecinin öncesinde, öznelerde, toplumsal cinsiyetin nasıl oluştuğunu incelemektir. Bunun yanı sıra bu çalışma, toplumsallaşma sürecinde ...
Türk televizyon kanallarında yabancı formatların glokalizasyonu: bir saha araştırması
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2019)
Bu çalışma, global ölçekteki TV program formatlarının Türk televizyonlarına uyarlanması aşamasındaki süreçleri, yerelleştirme ve uygulama çalışmaları üzerine odaklanmaktadır. Çalışmanın temel amacı, tüm bu süreçler ...
Orhan Kemal'in eserlerinde metropol yaşam içerisinde modern yaşam manipülasyonları ve bireylerin özgürlükleri
(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2013)
Bu çalışmada içinde yaşadığımız dünyayı ve „kendi? yerimizi nasıl gördüğümüzün -farkında olmayarak– farklı biçimleri ele alınmaktadır. Anlam, hayal edilen ve içinde yaşanılan „metropol ortamı? içerisinde göstergeler ...
Türkiye’deki kadın izleyicilerin televizyon programlarındaki kadını alımlaması : WOMEN'S WOMAN PERCEPTION ON TV PROGRAMMES IN TURKEY
(ISTANBUL UNIV, 2015)
Perception studies reveal how an audience creates meaning, and observes the interaction between the audience and media message. This study aims to reveal and compare how two similar demographic group audiences perceive ...