Başlık için İletişim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 123, listelenen: 75-94
-
Pandemi Dönemindeki İnfodemik İçeriklerin Bireylerin Haber Okuma Deneyimi Üzerindeki Etkisi
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2022)Dijitalleşmeyle birlikte internet üzerinde birçok bilginin dolaşıma girmesi durumu ortaya çıkmıştır. Var olan bu bilgi çeşitliliği bireylerin doğru ve yanlış kavramlarına yüklediği anlamlar arasındaki farkı silikleştirmiştir. ... -
Paradigms in digital activism research
(İstanbul Gelişim Üniversitesi, 2015)Bireylerin yaptıkları yorumlar aracılığıyla kurumların ve markaların üretim sürecine dâhil olması, beraberinde yeni medya kavramını ortaya çıkarmıştır. Önümüzdeki yıllarda bilgi iletişim teknolojilerinin sadece iş hayatı ... -
Patrona Karşı Direnen Gazetecilerin Yayını : Basın Gazetesi
(Gaziantep Üniversitesi, 2021)27 Mayıs 1960 tarihindeki darbenin ardından kurulan Milli Birlik Komitesi, basın alanındaki baskıcıuygulamaları engellemek için basına birtakım haklar getirmiştir. 212 sayılı kanunla gazetecilerin sosyalhaklarını güvence ... -
Pazarlama iletişiminde yeni bir mecra: mağaza radyoculuğu
(Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, 2011)Perakende sektörü son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı büyüyen sektörlerden biri haline gelmiş ve pek çok büyük perakende şirketi ülkemizde yatırım yapmaya başlamıştır. Perakende sektöründe faaliyet ... -
Pilotluk Mesleğinde Hegemonik Erkekliğin İnşası ve Krizi Üzerine İnceleme: Top Gun ve Flight Filmleri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, kadın ve erkeğin biyolojik cinsiyetlerine uygun kimlik inşa etme sürecinin öncesinde, öznelerde, toplumsal cinsiyetin nasıl oluştuğunu incelemektir. Bunun yanı sıra bu çalışma, toplumsallaşma sürecinde ... -
Plato still dominates: The case of Huxley's brave new world
(2010)Batı Dünyası düşünce evreninde ve aydınlanma felsefesinde temel iki sütundan biri olan Greko-romen faslında, Eflatun her zaman için başı çeken isimlerden biri olagalemiştir. Batı Dünyası’nın beşeri ilimlere bakan yönüyle ... -
The portrayal of journalists in Turkish cinema: a study about journalism ethicsthrough cinema
(Sveuciliste & Zagrebu, 2017)This study discusses journalism and how well this profession is framed according to the professional codes of journalism. It focuses on Turkish films made between 1980 and 1990. In the early 1980s, journalism became an ... -
Postmodern discourse in digital advertising: A study on "Deneysel Bankacilik" advertising series
(IGI Global, 2020)In the postmodern world, ads try to establish an emotional bond between the consumer and the storytelling instead of a classic "Buy it!" expression. One of the most used methods of storytelling in terms of advertising in ... -
Redefining Privacy in Reflexive Modernity: An Intergenerational Research
(İstanbul Üniversitesi, 2018)This study focuses on the historical changes in the concept of privacy-both at the level of the individual and at the level of society. These changes have been evaluated in relation to the question of modernity. With the ... -
Reklam Teorileri: Reklamın İnsan Davranışına Etkileri
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018)Kitap değerlendirmesi. -
Reklam ve retorik
(Derin Yayınları, 2011)Reklam ve retorik kitabı, retoriğin sözlü dönemle başlayıp yazılı dönemle oluşumunu inceler. Çalışma, Aristoteles'in retorik öğretisinde işlediği üçlemelerden yola çıkar. Sözlü dönemle başlayıp yazılı dönemle gelişen ve ... -
Relationship Between Privacy and Facebook Usage of Female Digital Immigrants
(İstanbul Üniversitesi, 2018)In today's postmodern society, the social structure has really affected individualization, and electronic devices that bring about digital culture have enabled connections between people thorough social networks. Currently, ... -
SAĞLIK RİSKLERİNİN GAZETELERDE SUNUMU: SAĞLIK HABERLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
(Ersin Diker, 2022)Sağlığa ilişkin konular, hem bireyler hem de medya açısından dikkat çeken mevzuların başında gelmektedir. Günümüz modern toplumlarında deneyimlenen pek çok gelişmeye ek olarak geleneksel toplumlardan farklı yeni risk ... -
Sinema dili filim retoriği ve imgelenen anlama ulaşma
(2010)İçinde bulunduğumuz yüzyılın tam anlamıyla sinematik bir yüzyıl olduğu öne sürülmektedir. Bugün kuş uçmaz kervan geçmez diye nitelenen uzak yerleşim birimlerine kadar henüz sinema salonları yaygınlaşmış olmasa da, internet, ... -
Siyasal İletişimde Sosyal Medyanın Yeri: 2014 Türkiye Cumhurbaşkanlığı Seçimi
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2016)Siyasal iletişim, siyasal kurumların sadece seçim dönemi ihtiyaç duydukları iletişim etkinliklerinden değildir, süreklilik isteyen bir olgudur. Nasıl ki pazarda yer alan işletmelerin ürünlerini satmak için rakiplerinden ... -
SİNEMATOGRAFİK ÇERÇEVELEMEDE SİMETRİ VE PERSPEKTİF: WES ANDERSON FİLMLERİ ÜZERİNE BİR ALAN ARAŞTIRMASI
(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2020)Sinematografi, film yapım sürecindeki tasarımın bütününü tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Görüntüleme, kurgu, ışıklandırma, dekor, mekȃn, makyaj, kostüm, ses, özel efekt gibi birçok unsurun belirli bir bakış ve ... -
Sokak ile sibermekan arasında direniş ağlarını örmek: Gezi Parkı eylemleri
(Ayrıntı Yayınları, 2015)Dijital aktivizm, internet ortamında, toplumsal ya da politik konularda, karşıt ya da taraf olmanın yanı sıra, herhangi bir konuda kişilerin fikirlerini değiştirmeye yönelik etkileme çabasıdır. Dijital aktivistler, ifade ... -
Soma Maden Kazasının İnternet Gazetelerinde Aktarılmasının Haberde İdeoloji Bağlamında Değerlendirilmesi
(2014)Soma maden kazası 2014 yılında Türkiye'de yaşanan gündem belirleyici olaylar arasındaydı. Kazanın ardından olayın medyada aktarılma şekli birbirinden farklı içeriklerde gerçekleşti. Olayın içeriğinin anlamlandırılmasında ... -
Soma ve Ermenek Maden İşçilerinin Eylemlerinin İnternet Gazetelerinde Sunumu
(İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2021)Haberler aracılığıyla yurttaşların ve siyasi aktörlerin konular üzerindeki düşüncelerini şekillendiren gazeteler bir ülkenin gündemini oluşturan en önemli unsurların başında gelmektedir. Bu nedenle gazetelerin haber değeri ...