Yayın tarihi için İletişim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 123, listelenen: 41-60
-
Metin Erksan’ın sevmek zamanı filminin eleştirel alımlaması
(2014)Sinema tarihyazımı söz konusu olduğunda araştırmacıların üzerinde durdukları nokta yapılan film çözümlemelerinin mutlaka tarihselleştirilmesidir. Bir başka deyişle, birinci el kaynaklar üzerine kurulu yeni sinema tarihi ... -
Une période emblématique du cinéma turc: le cinéma de Yeşilçam
(The Isis Press, 2014)Préface de Jean A. Gili Préface de Dimitri Vezyroglou Remerciements Avertissement Prononciation et transcription des lettres turques Intro-duction PREMIÈRE PARTIE : La genèse du cinéma de Yeşilçam : (1948-1959) 1er Chapitre ... -
The analysis of the shock advertisement “8 march 8 women” which was broadcasted in Turkey
(2014)Shock advertising or shockvertising is a type of advertising that aims to create an unusual effect on target audience in order to plant ideas in their minds via attention-getting images. Striking images used in shock ... -
A field research study on the brand equity of internet and social media applications
(Peter Lang AG, 2015)To create a brand and brand equity has turned into an extremely significant competition among foundations. The brand equity that is analysed both on the financial gounds and the consumer basis consists of the total values ... -
Emotional intelligence factor in creation of the polemics in printed media: An analysis over the master and doctorate students
(Elsevier Science, 2015)Loaned form Greek to French as polemique, the term of polemic denotes a literary controversy or disputation. Polemic, which can also be defined as way of expressing ideas, is rather seen in newspapers and magazines. Today, ... -
Cinema as an alternative media: Offside by Jafar Panahi
(Purdue University Calumet, 2015)This study inquires whether cinema is an alternative media or not. In our age, when the mainstream media is dominating the entire world, new types of media such as the internet can alternatively serve beyond the traditional ... -
Establishing value oriented social and cultural policies
(Sakarya University, 2015)As the prominent aspects of globalization, uncertainty and degradation has gradually been increasing. Such a degradation emerging with respect to individuals, institutions and managements, eventually leads to the collapse ... -
An empirical study on media literacy from the viewpoint of media
(Elsevier Science, 2015)The most significant quality of the media in the way we use the word today that it has a very substantial influence area. As media is the indispensable part of the daily life, we need to question the new relationship ... -
Feminist cinema as counter cinema: Is feminist cinema counter cinema?
(2015)The article of Peter Wollen “Godard and Counter Cinema: Vent D’est” is considered as the beginning of counter cinema. In 1979, “Women’s Cinema As Counter Cinema” which was written by Claire Johnston and the article of Laura ... -
Sokak ile sibermekan arasında direniş ağlarını örmek: Gezi Parkı eylemleri
(Ayrıntı Yayınları, 2015)Dijital aktivizm, internet ortamında, toplumsal ya da politik konularda, karşıt ya da taraf olmanın yanı sıra, herhangi bir konuda kişilerin fikirlerini değiştirmeye yönelik etkileme çabasıdır. Dijital aktivistler, ifade ... -
Interviews With Two Trans-National Directors: Turkish- Austrian Migrant Cinema And Its Issues
(İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Interviews With Two Trans-National Directors: Turkish- Austrian Migrant Cinema And Its Issues -
Paradigms in digital activism research
(İstanbul Gelişim Üniversitesi, 2015)Bireylerin yaptıkları yorumlar aracılığıyla kurumların ve markaların üretim sürecine dâhil olması, beraberinde yeni medya kavramını ortaya çıkarmıştır. Önümüzdeki yıllarda bilgi iletişim teknolojilerinin sadece iş hayatı ... -
Gezi Direnişi’nde medya aktivizmi
(Kafka Kitap, 2015)Alternatif medya çalışmaları dünyada daha çok yenisi ve eskisiyle toplumsal hareket çalışmalarından beslenen özerk bir medya çalışmaları alanıdır ve ülkemizde - yaklaşık 30 yıllık bir gecikmeyle - ancak yeni yeni bu yönde ... -
Türkiye’deki kadın izleyicilerin televizyon programlarındaki kadını alımlaması : WOMEN'S WOMAN PERCEPTION ON TV PROGRAMMES IN TURKEY
(ISTANBUL UNIV, 2015)Perception studies reveal how an audience creates meaning, and observes the interaction between the audience and media message. This study aims to reveal and compare how two similar demographic group audiences perceive ... -
Mühendislerin Sosyal Medya ve İnternet Gazeteciliği Kullanım Alışkanlıkları
(2016)Bu çalışmada, teknolojinin gelişmesinde önemli bir rol oynayan mühendislerin sosyal medya ve internet gazeteciliğine yönelik tutumlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla, Türkiye'deki üniversitelerden mezun olmuş ... -
Türkiye sinemasında lezbiyen stereotipinin temsili
(2016)Popüler bir kitle iletişim aracı olarak sinema, toplumun cinsel kimliklere olan genel anlayışını etkilemektedir. Toplumsal gerçeklik ile sinema arasındaki karşılıklı ilişkiden yola çıkarak, Türkiye filmlerinde temsil edilen ... -
Yeni Medya ve Sanat İlişkisi: Sinemanın Dönüşümü
(2016)Müzeler, sanat galerileri, tiyatro, sinema ve performans sanatları her daim nesnelere oryante edilmektedir ve sunumları gerçekleştirilmektedir. Özellikle, son on yılda sanat çalışmaları alanında kendine yer bulan yeni ... -
Hafızaya Karşı Hafıza: 1990 Sonrası Türkiye Sinemasında Ses Kasetleri
(2016)Türkiye'de 1990'ların ortalarından itibaren, sinemada daha önce ele alınmayan konular ele alınmaya başlanmış; farklı kimlikler kendilerine ifade alanı bulmuş; görsel, işitsel, yazılı vb. gayri resmi kaynakların kullanılmasında ... -
A methodological approach to nation branding: Measurement and issues
(Taylor and Francis Inc., 2016)… -
Making sense of public relations as culture policy
(Sakarya University, 2016)Culture is a process in which meaning is produced, distributed, consumed, materialised, re-produced infinitely and discussed with society. As meanings generally disperse extensively in different social groups through ...