Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErtan, Güleren_US
dc.contributor.authorŞimşek Yüksekbilgili, Naimeen_US
dc.date.accessioned2016-02-11T10:41:21Z
dc.date.available2016-02-11T10:41:21Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationŞimşek Yüksekbilgili, N. (2013). Afiş tasarımında dikkate alınan kriterlerin algılanmasının analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/63
dc.description.abstractAraştırma konusu belirlenirken grafik sanatların sorunları araştırılmış ve bu araştırmaya, afiş tasarımı sırasında yaşanan hedef kitleye uygun tasarımlar yapmak sureti ile afişi amacına ulaştırmak ile ilgili sorunlar konu edilmiştir. Yapılan araştırmalarda afiş tasarımı sırasında değerlendirmeye alınan pek çok kriter olduğu gözlemlenmiş, bu kriterlerden mesaj, mesaj- imge uyumu, sözel hiyerarşi ve fark edilirlik ele alınmıştır. Hedef kitleler seçilirken kullanılan, yaş, cinsiyet ve eğitim durumu gibi farklı demografik özelliklerden oluşan, 12 farklı özellikte grup değerlendirmeye alınmıştır. 4 farklı hipotez hazırlanmış ve anket yöntemi ile hipotezlerin ispatına çalışılmıştır. Hipotezler; kadın, erkek, 25 yaş ve altı, 26 yaş ve üstü, ön lisansta okuyan / mezun, lisansta okuyan / mezun, yüksek lisansta okuyan / mezun kişiler arasında, afişi değerlendirirken farklı özellikleri önemsedikleri üzerine kurulmuştur. Ankete verilen cevapların ordinal ölçekte ölçeklendirilmesi ile bu hipotezlerin doğrulanması veya yanlışlanması sağlanmıştır. Bu şekilde hangi grubun neleri en fazla önemsediği verisi elde edilmiş, aradaki farklılıklar ortaya koyulmuştur. Böylece bu araştırma sonuçlarının, afiş tasarımcılarına yardımcı olması, afiş tasarımı sırasında hedef kitleye uygun kriterleri değerlendirmeye alarak afişin en verimli sonuçlara ulaşması sağlanmak istenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel İletişimen_US
dc.subjectAfişen_US
dc.subjectAfiş Değerlendirme Kriterleren_US
dc.titleAfiş tasarımında dikkate alınan kriterlerin algılanmasının analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü , Grafik Tasarımı Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorŞimşek Yüksekbilgili, Naimeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster