Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)
Amaç – Benzer mal ve hizmet sunulan bir ortamda sürdürülebilir büyüme ve başarı elde etmek, ancak müşterinin nezdinde rakiplerden farklı algılanma ile mümkündür. Bir kurumun tasarımı, imajı ve itibarı bu farklılaşmayı ...
Rusya’nın Egemen Demokrasi Modelinin Orta Asya Devletleri Üzerindeki Etkisinin Analizi
(Marmara Üniversitesi, 2018)
Russia appeared to be a country that did not eschew from resorting to hard power instruments suchas military intervention and economic sanctions in the post-Cold War period. Moscow fought a battleagainst Georgia over South ...
Organizasyonel Yeniliğin ve Personel Güçlendirmenin İş Performansına Etkisi: Bir Sanayi Firması Uygulaması
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2021)
Günümüzde işletmelerin yenilik performanslarını arttırabilmeleri yeteneklerine güvenilen iş görenlerin yaratıcı düşüncelerini açığa çıkarmaları ile mümkün olabilmektedir. Çalışanlarda yaratıcı fikirlerin açığa çıkmasını ...
Küresel E-Ticaret Sisteminde Kullanılan Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesinin Posta ve Hızlı Kargo Taşımacılığına Etkileri
(OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2021)
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla dünya ticaretinde e-ticaret işlem hacmi günden güne hızla artmaktadır. Kişiler veya firmaların talep ettikleri bir ürünü belirli standartlarda ve daha düşük maliyetle tedarik etme ...
1950’lerden 1980’lere Türk Girişimcisinin Muhasebe Bilgisine Verdikleri Önem ve Değişen Dürüstlük Algısı Çerçevesinde Denetim İlişkileri
(Muhasebe ve Denetime Bakış, 2021)
Bu çalışma, Türk girişimcisinin 1950’ler ve 1980’ler sonrasındaki, dürüstlüğe ve denetime bakış açısı ile muhasebe bilgisine verdikleri önemi incelemek ve karşılaştırmak üzerinedir. Bu iki dönem, Türk iktisat tarihinde ...
Development and Verification of Marketing Capabilities Scale for B2B Firms
(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2021)
This study aims to develop and confirm a scale of marketing capabilities for B2B firms. For this purpose, the existing scales for market sensing, new product development and strategic partnering capability were reorganized, ...
Şikâyet Yönetiminin Tüketici Değer ve Davranışlarına Etkisi : Bankacılık Sektörü Uygulaması
(Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2020)
Şikâyet yönetimi; tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmetlere dair işletmelere ilettikleri memnuniyetsizlikleri ile işletmelerin başa çıkma yöntemidir. Amaçları; tüketicilerin rakiplere gitmesini engellemek, tüketici ...
Farklı Reklam İçeriğine Maruz Kalan Deneklerin İşlevsel, Bilişsel Ve Genetik Yanıtları Üzerinden Reklam Etkinliğinin Analizine Keşifsel Bir Yaklaşım
(Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2019)
2018 yılında dünya genelinde reklam harcamalarının 550 milyar doları aşması beklenmektedir. Yapılan bu reklamların ne kadar etkili olup olmadığı ise oldukça önem arz etmektedir. Reklam etkinliğinin ölçülmesinde kullanılan ...
Hayatı ve eserleriyle "komple bir entelektüel" olarak Dr. Hikmet Kıvılcımlı
(Marmara Üniversitesi, 2018)
Hikmet Kıvılcımlı genel olarak Türkiye siyasi hareketi içerisinde, özel olarak ise Türkiye sosyalist hareketi içerisinde adını sayabileceğimiz en önemli entelektüellerden biridir. Son derece üretken ve Türkiye sosyalist ...
Çevresel Dinamizmin ve Çevresel Olumsuzluğun Düzenleyici Rolü Altında Tepe Yönetim Profilinin ve Firma Yapısının Sezgiye Dayalı Stratejik Karar Almaya Etkilerinin İncelenmesi
(BER, 2021)
Bu çalışmanın amacı, çevresel dinamizmin ve çevresel olumsuzluğun düzenleyici rolü altında tepe yönetim profilinin ve firma yapısının, sezgiye dayalı stratejik karar almaya etkilerini ortaya koymaktır. Kolayda örnekleme ...