Ara
Toplam kayıt 34, listelenen: 1-10
The Intermediary Role of Capital Structure and Cash Attitude in the Relationship between Research and Development (R&D) Capacity and Financial Performance : The Case of Istanbul Manufacturing Industry Enterprises
(Muş Alparslan Üniversitesi, 2021)
The aim of this study is to investigate whether capital structure and cash attitude play an intermediary role in the relationship between research and development (R&D) capacity and financial performance. The research data ...
Organizasyonel Yeniliğin ve Personel Güçlendirmenin İş Performansına Etkisi: Bir Sanayi Firması Uygulaması
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2021)
Günümüzde işletmelerin yenilik performanslarını arttırabilmeleri yeteneklerine güvenilen iş görenlerin yaratıcı düşüncelerini açığa çıkarmaları ile mümkün olabilmektedir. Çalışanlarda yaratıcı fikirlerin açığa çıkmasını ...
Küresel E-Ticaret Sisteminde Kullanılan Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesinin Posta ve Hızlı Kargo Taşımacılığına Etkileri
(OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2021)
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla dünya ticaretinde e-ticaret işlem hacmi günden güne hızla artmaktadır. Kişiler veya firmaların talep ettikleri bir ürünü belirli standartlarda ve daha düşük maliyetle tedarik etme ...
1950’lerden 1980’lere Türk Girişimcisinin Muhasebe Bilgisine Verdikleri Önem ve Değişen Dürüstlük Algısı Çerçevesinde Denetim İlişkileri
(Muhasebe ve Denetime Bakış, 2021)
Bu çalışma, Türk girişimcisinin 1950’ler ve 1980’ler sonrasındaki, dürüstlüğe ve denetime bakış açısı ile muhasebe bilgisine verdikleri önemi incelemek ve karşılaştırmak üzerinedir. Bu iki dönem, Türk iktisat tarihinde ...
Development and Verification of Marketing Capabilities Scale for B2B Firms
(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2021)
This study aims to develop and confirm a scale of marketing capabilities for B2B firms. For this purpose, the existing scales for market sensing, new product development and strategic partnering capability were reorganized, ...
Şikâyet Yönetiminin Tüketici Değer ve Davranışlarına Etkisi : Bankacılık Sektörü Uygulaması
(Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2020)
Şikâyet yönetimi; tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmetlere dair işletmelere ilettikleri memnuniyetsizlikleri ile işletmelerin başa çıkma yöntemidir. Amaçları; tüketicilerin rakiplere gitmesini engellemek, tüketici ...
Çevresel Dinamizmin ve Çevresel Olumsuzluğun Düzenleyici Rolü Altında Tepe Yönetim Profilinin ve Firma Yapısının Sezgiye Dayalı Stratejik Karar Almaya Etkilerinin İncelenmesi
(BER, 2021)
Bu çalışmanın amacı, çevresel dinamizmin ve çevresel olumsuzluğun düzenleyici rolü altında tepe yönetim profilinin ve firma yapısının, sezgiye dayalı stratejik karar almaya etkilerini ortaya koymaktır. Kolayda örnekleme ...
A comparative Analysis of the First Cycle Degree Programmes in Business in Turkey in Terms of the Number of Course Units and the Student Workloads
(University of Deusto, 2022)
This comparative study aims to determine the differences between the curricula of the first cycle degree programmes in business in Turkey in terms of the number of course units and the student workloads. In this context, ...
An Analysis of the Stock Market Volatility Spread in Emerging Countries
(Istanbul Business Research, 2021)
This article provides results on the volatility spread for stock markets in emerging economies. Empirical studies on determining or predicting volatility in national and international financial markets provide information ...
The Role of International Educational Exchange in Turkish Foreign Policy as a Reconstructed Soft Power Tool
(Center for Foreign Policy and Peace Research, Ihsan Dogramaci Peace Foundation, 2021)
International educational exchange has been used frequently as a foreign policy instrument by leading actors of the international arena since the post-Second World War years. This article on the other hand, aims to throw ...