Ara
Toplam kayıt 47, listelenen: 1-10
Kurumsal Tasarımın Kurumsal İmaj ve Kurumsal İtibar Oluşumu Üzerine Etkisinin Hizmet Sektöründe İncelenmesi
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2019)
Amaç – Benzer mal ve hizmet sunulan bir ortamda sürdürülebilir büyüme ve başarı elde etmek, ancak müşterinin nezdinde rakiplerden farklı algılanma ile mümkündür. Bir kurumun tasarımı, imajı ve itibarı bu farklılaşmayı ...
Plow, Adolescent Fertility and Foreign Direct Investment
(ADAPT UNIV PRESS, 2019)
Purpose - The purpose of this paper is to examine the impact of adolescent fertility on Foreign Direct Investment (FDI). We used cross country data for the year of 2014 to unravel the causal relation. Design/methodology/approach ...
Development culture and TQM in Turkish healthcare: importance of employee empowerment and top management leadership
(Routledge, 2019)
Total quality management (TQM) is directed at quality consciousness throughout all organisational processes. A successful TQM practice requires a culture that can adapt to changes and promote innovation. Development culture ...
İşletmeye giriş
(Hiperlink Yayınları, 2019)
Çağdaş bir yaklaşımla işletmelerin yönetsel ilke ve fonksiyonlarını konu alan bu çalışma; küreselleşme, teknoloji ve etik ekseninde evrilen günümüz iş ortamının temel unsurlarını anlamada temel bir kaynak niteliğindedir. ...
The Effects of Knowledge and Innovation Management Processes on Innovation Capability and New Product Development Success 1
(Business & Management Studies : An International Journal, 2019)
Knowledge management contributes to the performance of enterprises in developing goods and services, but
also serves as a tool in the development of innovation capability and in the innovation process. The aim of this ...
Farklı Reklam İçeriğine Maruz Kalan Deneklerin İşlevsel, Bilişsel Ve Genetik Yanıtları Üzerinden Reklam Etkinliğinin Analizine Keşifsel Bir Yaklaşım
(Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 2019)
2018 yılında dünya genelinde reklam harcamalarının 550 milyar doları aşması beklenmektedir. Yapılan bu reklamların ne kadar etkili olup olmadığı ise oldukça önem arz etmektedir. Reklam etkinliğinin ölçülmesinde kullanılan ...
The impact of US monetary growth on Bitcoin trading volume in the current economic uncertainty
(IGI Global, 2019)
This study examines the effect of US monetary growth on Bitcoin trading volume. To achieve this purpose, firstly, the symmetric causality test is used. Following this test, another symmetric causality test is used to reveal ...
A Review of Digital Brand Positioning Strategies of Internet Entrepreneurship in the Context of Virtual Organizations: Facebook, Instagram and Youtube Samples
(Elsevier B.V., 2019)
In the new century, the rapid transfer of information and the lack of time and physical limits by increasing the importance of information technologies, the organizations have changed the way of doing business. In this ...
THE NEXUS BETWEEN FINANCIAL DEVELOPMENT AND CARBON EMISSION: SYSTEM GMM APPROACH
(Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F., 2019)
The study examines empirically the nexus between financial development and carbon emission by
giving particular emphasis on non-linear relations between financial development and carbon emission.
To this purpose we used ...
Sektörel Güven Endeksleri ve BİST Sektör EndeksleriArasındaki İlişkilerin Simetrik ve AsimetrikNedensellik Analizi
(Manisa Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2019)
Bu çalışmada Ocak 2011-Haziran 2019 dönemi için, güven ve borsa endeksleri arasındaki
sektörel bazlı ilişkiler araştırılmaktadır. Finansal hizmet güven endeksi, hizmet sektörü güven
endeksi, inşaat sektörü güven endeksi, ...