Show simple item record

dc.contributor.advisorSezer, Nurien_US
dc.contributor.authorYalur, Refiken_US
dc.date.accessioned2016-02-11T09:38:37Z
dc.date.available2016-02-11T09:38:37Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationYalur, R. (2014). 1990-2013 yılları arasında afiş ve sosyal afişlerin grafik tasarım ve teknolojik açıdan incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/59
dc.description.abstractTasarımın tarihi, mağara figürlerine ve yazının başlamasına kadar dayanmaktadır. Tasarımın büyük bir parçası olan afiş ise çok yeni ve yaygın olarak kullanılmaya başlamakla beraber mazisi eski Mısırda papirüsler üzerine yapılan çizimlere kadar dayanan bir sanattır. Basım endüstrisinin gelişmesi, reklam ajanslarının çoğalması, dünyada ve Türkiye’de afişe büyük boyutta hız kazandırmıştır. Radyo, televizyon ve internetin ortaya çıkmasıyla afiş sanatı başlarda geri planda kalsa da, eski önemini zamanla geri kazanmıştır. Çünkü afişin görsel ögeleri olmadığı takdirde tanıtım kuru ve güvenilirlikten uzak bir hal alır. Bu tez çalışmasında; grafik tasarım ve grafik tasarımcılar, reklam ajansları ve markalar için büyük önem taşıyan afişin tarihinden bahsedilip, afiş çeşitleri ve gereklilikleri incelenmiştir. Afiş yapım ve çözümleme tekniklerine değinilmiştir. Son olarak 1990-2013 yılları arasında örnek afişler göz önünde bulundurularak, afişin bu yıllardaki gelişimi incelenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.title1990-2013 yılları arasında afiş ve sosyal afişlerin grafik tasarım ve teknolojik açıdan incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record