Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 24, listelenen: 1-20

    • 1. ve 2. dünya savaşları sırasında basılan savaş afişleri 

      Yavuzer, Adalet (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
      I. ve II. Dünya savaşları sırasında savaş posterleri her zaman savaşan milletlerin en önemli silahı olmuştur. Zira savaş propagandası,insanların anormal koşullara uyum sağlayarak savaş sırasında ki ihtiyaçları karşılamas ...
    • Afiş sanatının görsel iletişim sanatlarındaki yeri 

      Yayla, Hüseyin (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
      Afiş sanatı görsel iletişim tasarımın en önemli öğesi olarak kabul edilmiş kitlelere direk mesaj veren ve tanıtım sektörünün en güçlü iletişim araçlarından biri olarak tanımlanmıştır. Bu çalışmada afiş sanatının yeni ...
    • Afiş tasarımında dikkate alınan kriterlerin algılanmasının analizi 

      Şimşek Yüksekbilgili, Naime (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      Araştırma konusu belirlenirken grafik sanatların sorunları araştırılmış ve bu araştırmaya, afiş tasarımı sırasında yaşanan hedef kitleye uygun tasarımlar yapmak sureti ile afişi amacına ulaştırmak ile ilgili sorunlar konu ...
    • Bir markanın algılanmasında grafik tasarımın rolü 

      Sakız, Esin (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
      Tasarım, günümüzde hemen her alanda yer edinmiş önemli bir olgudur ve bir çok dalda ele alınmıştır. Grafik tasarım da, bunun bir boyutudur. Grafik tasarım, bir çok alanda etkili olmuş ve disiplinlerarası bir unsur haline ...
    • Çağdaş sanatı algılama 

      Sarı, Elif (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      Üzerinde çeşitli tartışmaların yapıldığı, insanlar üzerinde cezbedici, sorgulayan ve kafa karıştırıcı bir etki bırakan Çağdaş Sanat günümüzde sergilenen eserleri ile hala “Bunu sanat yapan şey nedir?” sorusunun cevabını ...
    • Dergi tasarımında tasarım sorunları ve tasarımda doğruluk ilkeleri 

      Şenocak, Ali (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
      Dergi tasarımında, okuyucunun öncelikle karşı karşıya kaldığı tipografik öğeler, derginin kapağında yer alan logo, sayı, yayım tarihi, farklı ülkelere göre belirlenen fiyat, ISBN numarası, o sayının içinde yer alan konuları ...
    • Detay ve doku fotoğrafları 

      Özçelik, Cemil (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      Detay ve doku, gerek yapısal gerek sanatsal bakımdan fotoğrafçılık alanında önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma Detay ve Dokuyu biyolojik, fiziksel ve sanatsal süreç içerisinde incelerken, sanatsal arayış içerisinde, ...
    • Evrimleşen grafik ile illüstrasyon ve animasyon ilişkisi 

      Dursun, Nihat (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      Bu tezde illüstrasyon ve hareketli görüntülerle ilişkinin kaçınılmaz olduğu vurgulanmış ve bu konu edinilmiştir. İletişim teknolojilerinin grafik tasarımla doğrudan bağlantılı olduğunun üzerinde durup; bu bağın, değişen ...
    • Gezi parkı direnişi sürecinde grafik tasarımın rolü 

      Dertdeğil, Özge (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
      Bu çalışmanın amacı, Gezi Parkı Direnişi Sürecinde, Grafik tasarımın toplum üzerinde nasıl bir rol oynadığını incelemektir. Çalışmada, Gezi Parkı direnişi sürecinin tüm yönleriyle yansıtılması, grafik tasarımcıların, ...
    • Görsel iletişimde grafik tasarımcının hedef kitle üzerindeki etkisi 

      Baş, Özlem Tuğba (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
      Görsel iletişimde hedef kitle ile ilgili; kültürel bilgi, pazar analizi, hedef kitlenin bilgi seviyesi gibi her tür veri, tasarımcı için önem taşır. Tasarımcı hedef kitlesini ne kadar iyi tanırsa, kitle üzerindeki etkisi ...
    • Grafik tasarımda görsel bütünlük oluşturmada tipografi ve görseller arasındaki ilişki 

      Ünsal, Mustafa (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
      Günümüz bir iletişim ve enformasyon çağıdır. Kalabalık şehir merkezlerinde yoğun is tempolarında çalışan bireylerin etrafı yüzlerce görsel mesaj ve grafik tasarım ürünü ile sarılmıştır: Amblem ve logolar, ilanlar, afisler, ...
    • Hareketli görüntülerin reklamlar üzerindeki etkisinin incelenmesi 

      Akçayoğlu, Baturhan (İstanbul Arel Üniversitesi, 2018)
      Reklamlar, iletişimin en güçlü ögeleri ve hayatımızın vazgeçilmez bir olgusudur. Tüketimin hızlı artması reklamları doğrudan etkilemektedir. Reklamlar, günlük yaşamda insanların karşısına çeşitli noktalarda, farklı yöntemlerle ...
    • İlk çağ medeniyetlerinde takı tasarım algısı ve bu algının günümüz algısına etkileri 

      Çaça, Gökhan (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      Takı, gerek zanaat gerek sanatsal bakımdan sosyalleşme ve statü sergileme açısından önemli bir göreve sahiptir. Bu çalışma takı tasarımının tarihsel süreç içerisinde incelenmesine, tasarımı, algısı, üretimi açısından ve ...
    • İşitme engelli bireylerde görsel algı 

      Sarp Türköz, Fisun (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
      İnsanoğlu dünyaya gözlerini açtığından itibaren, öğrenmek ve uyum sağlamak için duyuları yardımıyla çevresiyle etkileşimde bulunarak algısal süreçlerde bulunur.” Algılama, duyumsal bir bilgilenme olarak tanımlanırsa, beş ...
    • Kızılırmak kavsi içerisindeki Frig dönemi çanak- çömlek desenlerinin grafik tasarım açısından incelenmesi 

      Koç, Nurcan (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
      “Kızılırmak Kavsi İçerisindeki Frig Dönemi Çanak-Çömlek Desenlerinin Grafik Tasarım Açısından İncelenmesi” konulu bu çalışmada, Anadolu’ya göç yoluyla gelip M.Ö. 750 yıllarından sonra Anadolu’da güçlü bir devlet oluşturan ...
    • Modern resim sanatı ve grafik tasarım ilişkisi 

      Çakır, Şirin (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
      Modern sanatın doğuşundan günümüze hem sanatın hem de grafik tasarımının geldiği boyutlar hızla değişmektedir. Her geçen gün yeni teknolojilerin üretilmesiyle hem günlük hayatımızın içinde, hem de tasarım dünyasının içinde ...
    • Pop Art’ın grafik tasarım üzerindeki etkisi 

      Soğuksu, Nurten (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
      1950’li yıllarda İngiltere ve Amerika’da hemen hemen aynı zamanlarda ortaya çıkan Pop Art, modern sanatlarda adeta bir mihenk taşı olmuş ve güzel sanatlara yönelik yaklaşımları geri dönüşü olmayan bir şekilde değiştirmiştir. ...
    • Pul tasarımındaki algı 

      Toker, M.Vahdettin (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)
      Pul, gerek işlevsel gerek sanatsal bakımdan İletişim Tasarımı alanında önemli bir göreve sahiptir. Bu çalışma pulun tarihsel süreç içerisinde incelenmesine, tasarımı, algısı, propaganda açısından ve tüketim ekonomisi ...
    • Reçetesiz ilaç ambalajlarında grafik tasarımı 

      Karagöl, Emir (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
      Reçetesiz satılan ilaçların tanıtımında ve pazarlanmasında bazı yasal engeller bulunmaktadır. Bunun yanı sıra ise gerek psikolojik, gerekse altyapı bilgilerinde görsel eğitimin bulunmaması, tüketicilerin satın alma ...
    • Renklerin ürün kimliğine etkisi ve çözümleri 

      Uzuner, Emel (İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)
      Grafik tasarımdaki ana başlıklarla ilgili kuramlara ve uygulama yöntemlerine yönelik bir araştırma sunulur. Grafik tasarımda renk kullanımı bir yönlendiricidir. Duyularımızla algıladıklarımızın % 80 görsel uyarı, gün ...