• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü / Department of Industrial Engineering
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü Bildiri & Sunum Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü / Department of Industrial Engineering
  • Endüstri Mühendisliği Bölümü Bildiri & Sunum Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An analytic hierarchy process approach with a novel framework for luxury car selection

Thumbnail

Göster/Aç

Yayıncı Sürümü (484.5Kb)

Tarih

2012

Yazar

Apak, Sinan
Güreli Göğüş, Gizem
Karakadılar, İbrahim Sarper

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Apak, S., Güreli Göğüş, G., Karakadılar, İ.S. (2012). An analytic hierarchy process approach with a novel framework for luxury car selection. 8th International Strategic Management Conference. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 58.2012, 1301 – 1308.

Özet

The luxury car industry is one of the world's fastest growing sectors in many years. Each improvement on a car has a strategic meaning for our daily life and makes more competition in the strategic management. It is important to evaluate consumer preferences that provide attributes that make consumer decision-making easier. This paper researches consumer preferences of luxury car features using an analytic hierarchy process (AHP). Initially the most important key factors which influencing the choosing the car brands were identified. Then these factors have been evaluated by the experienced car sale representatives. At the evaluation procedure, the AHP was applied to determine the relative weights of evaluation criteria. This paper results have carried that flexibility and then brand image are the customer's most important criteria for car selection. The findings of the study provide useful insight in the luxury car brand consumer preferences for future strategy decision making procedures. (C) 2012 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility of 8th International Strategic Management Conference.

Kaynak

Procedia - Social and Behavioral Sciences

Cilt

58

Sayı

2012

Bağlantı

http://hdl.handle.net/20.500.12294/469
http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.1113

Koleksiyonlar

  • Endüstri Mühendisliği Bölümü Bildiri & Sunum Koleksiyonu [3]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Rehber | İletişim |

DSpace@Arel

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı || İstanbul Arel Üniversitesi ||

Istanbul Arel University Library, Türkoba Mahallesi Erguvan Sokak No:26 / K 34537, Tepekent - Büyükçekmece, İstanbul / TURKEY
If you find any errors in content, please contact earsiv@arel.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Arel by Istanbul Arel University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License..

DSpace@Arel:


DSpace Release 6.3