Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGözde, Mert
dc.contributor.authorYılmaz, Gül
dc.date.accessioned2023-04-14T09:42:37Z
dc.date.available2023-04-14T09:42:37Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationMERT, G., & YILMAZ, G. (2019). BEŞ YILDIZLI OTELLERDE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİNDE MOTİVASYON ROLÜNÜN İNCELENMESİ. Electronic Turkish Studies, 14(2).en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.15040
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/3752
dc.description.abstractOtel işletmeleri, turizm sektöründe hizmet veren gerek ülkeekonomilerine katkıları gerekse de turist memnuniyeti açısından sonderece önem arz eden işletmelerdir. Beş yıldızlı otellerde çalışanpersonelin hizmet esnasında tutumu misafir memnuniyetinde roloynamaktadır. Çalışanların motivasyon düzeyi işletmede konaklayanmisafirler açısından önemli olduğu kadar işletmenin performansıaçısından da önemlidir. Bu çalışmada, örgütsel sinizmin, otelişletmelerinde çalışanlar için olumlu ya da olumsuz tutumlara yol açmanedenleri üzerinde durulacaktır. Örgütsel sinizm, otel işletmelerindeçalışanın otelde çalışmaya devam edip etmeme kararını önemli derecedeetkilemektedir. Özellikle diğer işletmelere göre otel işletmelerindeçalışanların, tatil, bayram, yılbaşı gibi özel günlerinde yoğun çalışıyorolmaları çalışma şartları açısından değişik bir durum arz etmektedir. Budurum, çalışanın motivasyonu üzerinde de etkiler göstermektedir.Çalışmanın amacı beş yıldızlı otellerde her alanda çalışan yönetici ve işgörenlerin örgütsel sinizm düzeylerine yönelik görüşlerini tespit etmek veperformanslarına, motivasyonun etkisinin nasıl olduğunu araştırmaktır.Bu bağlamda, motivasyonun arttırılması için izlenecek yöntemlerbelirtilmiştir. Araştırma bağlamında, örgütsel sinizmin işletmeperformansına etkisinde motivasyonun aracı rolü olduğu ilerisürülmektedir. Bu amaçla, 2018 yılında Antalya’da bulunan beş yıldızlıotellerde çalışan kişilere anket uygulanmıştır. Araştırmada 203 kişininverileri incelenmiştir. Verilerin analizinde Hiyerarşik Regresyon Analizikullanılmıştır. Analiz bulguları sonucunda; örgütsel sinizmin,çalışanların motivasyonunu düşürdüğü; motivasyonun, işletme performansını artırdığı; örgütsel sinizmin, işletme performansınıazalttığı; motivasyonun, örgütsel sinizm ve işletme performansıarasındaki ilişkide kısmi ara değişken etkisinin olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMehmet Dursun Erdemen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.15040en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel Sinizmen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectİşletme Performansıen_US
dc.subjectBeş Yıldızlı Otel Çalışanları Performansıen_US
dc.titleBEŞ YILDIZLI OTELLERDE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN İŞLETME PERFORMANSINA ETKİSİNDE MOTİVASYON ROLÜNÜN İNCELENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulu, Turizm ve Otel İşletmeciliği Programıen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage629en_US
dc.identifier.endpage650en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster