Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın, Gökhanen_US
dc.contributor.authorKaramehmet, Bilgeen_US
dc.date.accessioned2021-03-17T12:38:15Z
dc.date.available2021-03-17T12:38:15Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationAydın, G , Karamehmet, B . (2015). Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma . İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi , 4 (7) , 107-126 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31612/376103en_US
dc.identifier.issn2146-4162
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/isauicder/issue/31612/376103
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/2659
dc.description.abstractBu çalışma içerisinde günümüzde kullanımı istikrarlı bir şekilde artış gösteren lüks tüketim ürünleri sözel olmayan iletişim bakış açısından ele alınmıştır. Karşı cinse mesaj verme (sinyalleşme) aracı olarak lüks ürünlerin kullanımı birçok kültürde ve özellikle gençler arasında yükselen bir eğilim olarak görülmektedir. Karşı cinsi etkilemek için gösterişçi ürünler kullanma eğiliminin kadın ve erkekler arasında tercih edilme şekillerinin ortaya konulması için deneysel bir çalışma yürütülmüştür. Bu deneysel çalışma ile Y-jenerasyonuna mensup olan 208 kişinin lüks tüketim ürünleri için yaptıkları harcamaların değişiklik gösterip göstermediği uygulamalı bir araştırma sonucunda ortaya konulmuştur. Çalışmanın sonuçlarına göre karşı cinsi etkilemek için bir sinyalleşme aracı olarak lüks tüketim ürünlerinin kullanımını erkeklerin tercih ettiği, kadınlar arasında ise böyle bir eğilim olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.relation.ispartofİletişim Çalışmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGösterişçi Tüketimen_US
dc.subjectLüks Tüketimen_US
dc.subjectDeneysel Çalışmaen_US
dc.subjectMasraflı Sinyalleşmeen_US
dc.titleY Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeAn Experimantal Study On Conspicuous As Non-Verbal Communication Mechanism Among Y-Generationen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-5652-8694en_US
dc.authorid0000-0003-3568-0731en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage126en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal - Editör Denetimli Dergien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster