Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşol, Korayen_US
dc.contributor.authorDurusu, Arzuen_US
dc.date.accessioned2016-03-07T10:22:33Z
dc.date.available2016-03-07T10:22:33Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationDurusu, A. (2011). Türkiye’de lojistik sektörünün gelişimi ve örnek uygulamaların incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/190
dc.description.abstractGün geçtikçe daha çok duyulmaya başlanan küreselleşme (globalleşme) tabiri, ulusal sınırların önemini azaltmak ve uluslararası bağları artırmak suretiyle dünyayı oldukça küçük bir hale, adeta global bir köye çevirmiştir. Küresel rekabet; şirketlerin ürünlerini ve hizmetlerini daha hızlı, kaliteli üretmeye ve dağıtımını gerçekleştirmeye, maliyetleri düşürmeye itmektedir. Günümüz piyasa şartlarında üretim maliyetleri birbirine oldukça yakın değerlerde seyretmektedir. Böylesi bir ortamda pazar payını ve karlılığını kaybetmeden hizmetini gerçekleştirmek ve varlığını sürdürebilmek için iyi bir yönetim sistemi gerekmektedir. Bu da lojistiktir. Lojistik faaliyetler, işletmelerde müşteriye hizmetin temelini oluşturur. Bu faaliyetlerin müşteri istekleri doğrultusunda en iyi biçimde karşılanması ise hem işletmeye hem de müşteriye büyük fayda sağlar. Değişen rekabet koşullarının sonucu olarak ortaya çıkan lojistik faaliyetler belki ürünün şeklini değiştirmemekte, ancak sağladığı arz uygunlukları ile ürünün ekonomik değerini arttırmaktadır. Ülkemiz açısından lojistik sektörüne baktığımızda, coğrafi konumu itibariyle Türkiye'nin Batı ile Doğu arasında bir köprü niteliğinde olması, bölgenin ekonomik gelişimi açısından taşımacılık sektörünü son derece kritik bir sektör haline getirmektedir. Türkiye; coğrafi durumuyla, genç ve dinamik nüfusuyla ve bu sektördeki gelişmelerle, lojistik konusunda önemli bir merkez olma potansiyeline sahiptir. Doğu ve batı arasında bir köprü oluşturan Türkiye, uluslararası lojistik firmalar için çekici bir pazardır. Dünya çapındaki firmalarla yarışabilmek için, sistematik ve iyi organize edilmiş politikalar geliştirilip takip edilmelidir. Bu çalışmada, lojistik kavramını oluşturan faaliyetler ve lojistik sektörünün Türkiye'deki mevcut durumu ele alınmış ve bu sektörün gelişebilmesi için gerekli stratejiler ve öneriler belirtilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkiye’de lojistik sektörünün gelişimi ve örnek uygulamaların incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorDurusu, Arzuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster