Ara
Toplam kayıt 428, listelenen: 1-10
Mevlana çevirilerinde sembollerin önemi: 'Ney' ve 'Gel' örneğinde Mesnevi'nin evrensel hoşgörü çağrısı
(Sakarya Üniversitesi, 2013)
Bu çalışmada Mesnevi’de yer alan sembolik ifadelerden örneklerle Mevlana’nın çağrısının evrensel boyutunu ele almaktayız. Mevlana öğretisinin evrensel boyuta taşınabilmesinde çeviriler önemli bir rol oynamaktadır. Mesnevi ...
Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması
(2015)
Bu çalışmanın amacı iş yaşamındaki kuşaklar arasındaki yönetim algısı farkını saptayarak, bu algı üzerinden uygun liderlik tarzı beklentilerini açığa çıkartmaktır. Araştırmanan amacı doğrultusunda 20 ifadeden oluşan bir ...
Barriers to entry and two-sided markets: a research in a shopping mall in Istanbul
(Asian Economic and Social Society, 2013)
Two-sided markets are the new issues in economic theory and have been studied since the beginning of the 21th century. Barriers to entry are also important to provide a balanced full competition condition in markets. ...
Sağlık inanç modeli çerçevesinde gençlerde kondom kullanımını etkileyen faktörler
(Türk Psikologlar Derneği, 2016)
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin cinsel ilişki sırasında kondom kullanma davranışını gerçekleştirmelerinde sağlık inançlarının etkisi olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaçla İstanbul ve İzmir’de yer alan yedi farklı ...
Soma Maden Kazasının İnternet Gazetelerinde Aktarılmasının Haberde İdeoloji Bağlamında Değerlendirilmesi
(2014)
Soma maden kazası 2014 yılında Türkiye'de yaşanan gündem belirleyici olaylar arasındaydı. Kazanın ardından olayın medyada aktarılma şekli birbirinden farklı içeriklerde gerçekleşti. Olayın içeriğinin anlamlandırılmasında ...
Türk Televizyonlarında Yayınlanan Gündüz Kuşağı Programlarında Mahremiyetin Dönüşümü
(2017)
Mahremiyetin, günümüz televizyon programlarında oluşturulan yapay özel alan algısı ile ifşa edildiği ve televizyon programlarının içeriği ile birlikte kavramın alımlamasının da dönüşüm geçirdiği savından yola çıkan çalışmanın ...
Uluslararası Halkla İlişkiler Yoluyla Ülke Algısı ve İmajı Oluşturmak: Almanya’da Türkiye Algısı ve İmajı Üzerine Ampirik Bir Araştırma (2010-2013)
(2018)
Yüzyıllar boyu süren savaşlar, siyasi ve ekonomik güç arayışları, salgınlar, göçler, sınır değişiklikleri, teknik gelişmeler gibi sebeplerle, ülkeler birbiriyle iletişim kurmuştur. Bu iletişim, politik, ekonomik güç ...
İki Savaş Arası Dönemde İtalya'ya Karşı Balkanlar'da Bir Dengeleme Politikası Denemesi
(2017)
Bu çalışma Stephen Walt'ın tehdit dengesi teorisini kullanarak iki savaş arası dönemdeki antirevizyonist Balkan devletlerinin yani Yunanistan, Romanya, Türkiye ve Yugoslavya'nın İtalya'yı dengeleme çabalarını incelemektedir. ...
Türkiye’de Yayınlanan Çizgi Dizilerde Engelli Bireylerin Temsili: TRT Çocuk Kanalı Örneği
(2017)
Simgesel imhaya uğrayan engelli bireylerin medyadaki temsili önemsenmesi gereken bir konudur. Bir alt başlık olarak da çocuklara yönelik programlarda engellilerin temsili incelenmelidir. Bu noktadan hareketle, çalışmada ...
Mühendislerin Sosyal Medya ve İnternet Gazeteciliği Kullanım Alışkanlıkları
(2016)
Bu çalışmada, teknolojinin gelişmesinde önemli bir rol oynayan mühendislerin sosyal medya ve internet gazeteciliğine yönelik tutumlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla, Türkiye'deki üniversitelerden mezun olmuş ...