• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü / Institute of Social Science
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • Grafik Tasarımı Koleksiyonu / Graphic Design Collection
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü / Institute of Social Science
  • Yüksek Lisans Tezleri / Master's Theses
  • Grafik Tasarımı Koleksiyonu / Graphic Design Collection
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklamların görsel etkileri

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (4.171Mb)

Tarih

2014

Yazar

Han, Bülent

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Han, B. (2014). Reklamların görsel etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Özet

Algılarımızın açık olduğu her an, bir iletişim etkinliği içerisinde bulunabileceğimiz anlamına gelmektedir. Buradan anlıyoruz ki; iletişim, insan yaşantısının en vazgeçilmez olgusudur ve en yaygın kullanımı, görsel yollarla gerçekleşmektedir. Görsel iletişimin doğru ve etkili bir biçimde gerçekleştirilmesi, içerisinde bulundurduğu görsel öğelerin sistemli bir şekilde bir araya getirilebilmesi ile mümkündür. Grafik tasarım bu noktada, iletişimin önemli bir öğesi haline gelmektedir. Görsel tasarımda, anlatım elemanları olarak; semboller ve simgeler (grafik araçları ve öğeleri), haritalar, grafikler(istatiksel veriler için),diyagramlar, resimler (ilistirasyon), fotoğraflar, üç boyutlu modeller, görsel işaretler (yıldız, nokta vs.),bileşik karmaşık grafikler gibi öğeler yer almaktadır. Reklamların görsel tasarımında ise sıklıkla fotoğraf, ilistirasyon, tipografi, renk, simge ve sembollerin anlatım elemanları olarak etkin bir biçimde tercih edildiği görülmektedir. Reklama ilişkin analizlerde görselliğin çok önde olduğu görülmüştür. Birey dış dünyaya ilişkin bilgilerin büyük bölümünü görme duyusuyla sağlar, bu nedenle görsel algılar bireyin davranışlarında diğer duyu organlarına oranla daha büyük bir etkiye sahiptir. Işığın ve renklerin gösterdiği fiziksel özelliklerin yanı sıra, biyofizyolojik ve psikolojik etkileri de bulunmaktadır. Yaşantımız boyunca sürekli birçok şey ile etkileşim içerisinde bulunuruz bunlar bilişsel duyusal ve görsel etkileşim olacağı gibi dokunma, düşünce ve olaylar gibi daha karmaşık uyarılarda olabilir. Beynimiz tüm bu verileri, uyarıları toplayarak, birbiri ile ilişkilendirerek tanımlar, sınıflandırır, şekillendirir ve böylece anlamlandırma süreci tamamlanmış olur. Bu araştırmanın amacı, reklamın her türünün hayatımızda çok büyük yerinin olması ayrıca anlatılırken çeşitli yaklaşımlar ve stratejiler kullanılarak, uygun hedef kitleye, bir ürün veya hizmeti alması ya da kullanması için ikna etme amacı taşıyan kontrollü bir şekilde aktarılmasında görsel materyallerin ne kadar önemli ve reklamla ne kadar iç içe oluşu anlatılmıştır.

Bağlantı

http://hdl.handle.net/20.500.12294/103

Koleksiyonlar

  • Grafik Tasarımı Koleksiyonu / Graphic Design Collection [133]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Rehber | İletişim |

DSpace@Arel

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı || İstanbul Arel Üniversitesi ||

Istanbul Arel University Library, Türkoba Mahallesi Erguvan Sokak No:26 / K 34537, Tepekent - Büyükçekmece, İstanbul / TURKEY
If you find any errors in content, please contact earsiv@arel.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Arel by Istanbul Arel University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License..

DSpace@Arel:


DSpace Release 6.3