Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşol, Korayen_US
dc.contributor.authorTilev, Emreen_US
dc.date.accessioned15.10.2014T14:59:00Z
dc.date.accessioned2018-11-30T07:35:52Z
dc.date.available15.10.2014T14:59:00Z
dc.date.available2018-11-30T07:35:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationTilev, Emre. (2012). Futbol sektörünün yeniden yapılanma sürecinde kurumsallaşması : Türk futbolunun Türkiye imajına etkisinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbulen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12294/1004
dc.descriptionYüksek lisans tezi.
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ülkemizde tutkuyla takip edilen her yerde konuşulan ve dünyanın son 200 yılına gerçek anlamda damgasını vuran futbol olgusunun yeniden yapılanma sürecinde kurumsallaşmanın etkilerini incelemektir. Futbol oyunun dünya ülkelerini saran bir tutkudan öte diğer boyutlarının yansımalarını da ortaya koymaktır. Futbolun sadece bir oyun olmadığı bir endüstri olduğunu ve bu endüstri kolunun her geçen süre içinde daha da büyüyerek geliştiğini açıklamaktır. Birinci bölümde futbolun tanımı ve doğuşu; futbolun tarihsel gelişimi incelenmiştir. İkinci bölümde futnolun yeni yapılanma sürecinde kurumsallaşma ve futbolun daha iyi algılanabilmesi için oyunun yüzeysel kural analizi yapılmıştır. Üçüncü bölümde Türkiye Lig Kurumu ve Avrupa Ligleri hakkında karşılaştırmalı olarak yapılan incelemelere yer verilmiştir. Dördüncü bölümde uygulama kısmında; ?Türk Futbolunun Türkiye İmajına Etkilerinin İncelenmesi? anket metoduyla incelenmiştir. Bu araştırmada; internet üzerinden 354 kişiyle anket yapılmıştır. Futbolu yerinde (statlarda) izlemiş, 167'ü ya hiç izlememiş yada statlara hiç gitmemiş 104'ü ile antket yapılmış ve toplanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre, ülke imajını oluşturan bileşenlerden kültürel olanaklara, ekonomik yansımalardan oyuna bakışa kadar tüm kriterler ele alınmıştır. En son bölüm olan beşinci bölümde de sonuçlara ve önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Arel Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFutbolen_US
dc.subjectSocceren_US
dc.subject.lccGV 943.3/.T55
dc.titleFutbol sektörünün yeniden yapılanma sürecinde kurumsallaşması : Türk futbolunun Türkiye imajına etkisinin incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Arel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletmeen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorTilev, Emreen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster